Jednym ze sposobów zbierania informacji jest przegląd telefoniczny. Polega on na rozmowie telefonicznej, w trakcie której przepytywany był respondent.
Oto ich wybrane cechy:
- użycie tego typu wywiadów zachęca osoby ankietowane do odpowiedzi, przyśpiesza tempo odpowiedzi
- przeprowadzane wywiady mogą zwiększać rozumienie pytań przy odpowiadaniu respondentom
- łatwo obliczyć koszt całkowity akcji, zależna od kosztów połączeń lokalnych
- bardzo dobre przy przy dużych narodach
- dobre przy badaniu preferencji respondenta ( np. ktoś może woleć rozmawiać z kobietą, a nie z mężczyzną )
- nie mogą być użyte przy nie dzwiękowych informacjach ( grafiki, prezentacje, smak/zapach )
- nie możliwe do przeprowadzenia w regionach gdzie posiadanie telefonu jest rzadkie ( obszary wiejskie )
- trzy typy przeglądu telefonicznego
-
- tradycyjne wywiady telefoniczne
- z asystą komputera podczas wybierani numeru
- z asystą komputera podczas przeprowadzania ankiety telefonicznej
Dużo pieniędzy może zejść na takie dzwonienie po ankieterach, to ja już wolę ankiety internetowe.
Komentarz by endrju — 10 stycznia 2010 @ 10:26