Kwestionariusze internetowe są narzędziem badania składającym się z serii pytań i innych zachęt w celu informacji zebrania od respondentów. Chociaż często są one przeznaczone do statystycznej analizy odpowiedzi, to jest nie zawsze są przypadkiem. Kwestionariusze zostały wymyślone przez Pana Francisa Galton.
Kwestionariusze internetowe mają korzyści ponad jakimiś innymi typami przeglądów, ponieważ są one tanie, naprawdę nie wymagają wiele wysiłku od przesłuchującego, jako słowne lub telefoniczne przeglądy i często standaryzowane odpowiedzi, które upraszczają ją, by zestawić dane. Jakkolwiek takie standaryzowane odpowiedzi mogą sfrustrować użytkownicy. Kwestionariusze internetowe również mocno są ograniczone przez fakt, że respondenci muszą przeczytać pytania i odpowiedzieć na nich. W ten sposób, dla jakichś demograficznych grup prowadzących przegląd przez kwestionariusz nie może być praktyczny.
Jako typ przeglądu, kwestionariusze internetowe również mają dużo tych samych problemów wykazujących, by przesłuchać konstrukcję i formułujących to egzystują w innych typach głosowań opinii
Kwestionariusze internetowe są bardzo przydatne, bez nich nie ma żadnych badań statystycznych.
Komentarz by wiola — 8 stycznia 2010 @ 11:28
ja tam myślę że lepiej polatać po ludziach i ich popytać osobiście. Bardziej wiarygodne będą wyniki
Komentarz by wiesio — 10 stycznia 2010 @ 10:24
jeśli masz czas na takie bieganie to czemu nie
Komentarz by wiki — 11 stycznia 2010 @ 22:48