Przedstawiamy podstawowe cechy ankiety pocztowej.
Oto one:
- kwestionariusze mogą być wręczane respondentów osobiście lub jest im wysyłany
- koszt jest bardzo niski, zazwyczaj usługi pocztowe są dość tanie
- długi czas opóźnienia, często kilka miesięcy zanim ankieta zostanie zwrócona i zanim analiza statystyczna zostanie rozpoczęta
- nie odpowiednie dla zagadnień, które mogą wymagać klarowania
- respondenci mogą odpowiadać w wygodnych dla nich warunkach ( pozwalając im by wypełniać długie kwestionariusze; przydatne jeśli muszą sprawdzać pewne dokumenty przy wypełnianiu ankiety )
- nie potrzeba żadnych informacji wprowadzających
- można zgromadzić bardzo dużą ilość informacji, ankiety pocztowe mogą zawierać nawet 50 stron
- odpowiedzi ankiety mogą być ulepszane poprzez stosowanie paneli mailowych
- uczestnicy panelu zgadzają się uczestniczyć
- panele mogą zostać użyte w południkowym projektowaniu, gdzie są Ci sami respondenci
Eeee tam, ankiety pocztowe są bez sensu. Za dużo to kosztuje, przecież można to taniej załatwić.
Komentarz by marko23 — 8 stycznia 2010 @ 11:30