Ludzie poszukują coraz bardziej skutecznych metod pozyskiwania informacji. Jedną
z nich jest ankieta. Sam proces jej przeprowadzania polega na rozdawaniu wybranym respondentom kwestionariuszy, zawierających określone pytania. Ankieta może przybierać różne formy. Zazwyczaj występuje w postaci papierowej lub telefonicznej. Taka metoda wymaga jednak od osoby ankietowanej poświęcenia dość dużej ilości czasu. Z tego właśnie powodu znaczna część respondentów rezygnuje z wypełniania kwestionariusza. Znajdowanie osób chętnych do udzielenia informacji staje się coraz trudniejsze. Ankiety internetowe rozwiązują ten problem. Dla osób aktywnie korzystających z Internetu taka postać ankiet wydaje się być skuteczniejsza i lepiej przyswajalna niż zwykłe „papierowe”. Wygląd jak i funkcjonalność takiego kwestionariusza bardzo często przewyższa możliwości klasycznych ankiet. Cały proces jest automatyzowany, zarówno zbieranie wyników, jak i ich przetwarzanie i analizowanie. Respondent nie musi być obecny fizycznie podczas wypełniania ankiety, co znacznie przyśpiesza pozyskiwanie potrzebnych informacji.
Twoja własna ankieta internetowa.
Bardzo ciekawy wpis. Świetnie opisuje cechy typowej ankiety internetowej. Serwis pozwala w prosty sposób stworzyć ankietę, a także zbierać i gromadzić jej informacje.
Komentarz by smarcik — 17 grudnia 2009 @ 01:27
Nie przesadzaj, serwis jest ok, ale jeszcze bardzo dużo mu brakuje…
Komentarz by dario — 12 stycznia 2010 @ 23:30