ankiety

KONFLIKT W PRACY

Niniejsze badanie ankietowe jest jednym z elementów pracy magisterskiej pod tytułem: „KONFLIKT W PRACY- ŹRÓDŁA I SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA”. Kwestionariusz ankiety jest anonimowy. Proszę zatem o pełną szczerość w udzieleniu odpowiedzi. Wyniki przeprowadzonego przeze mnie sondażu zostaną wykorzystane wyłącznie w celach naukowych (posłużą do mojej pracy magisterskiej). Za udzieloną pomoc i wypełnienie ankiety serdecznie dziękuję.

Ankieta została zakończona.

  • Z czym kojarzy się Panu/i słowo konflikt?
    *
  • Czy w przeciągu 1 roku był/a Pan/i uczestnikiem konfliktów w swoim miejscu pracy?
    *
    • tak
    • nie
  • Które z niżej wymienionych zachowań opisuje postawę Pana/i podczas konfliktu?
    *
    • dążenie do wyjaśnienia zaistniałej sytuacji
    • agresywne nastawienie do uczestników konfliktu
    • ignorowanie problemu i czekanie aż sam się rozwiąże
    • próba o obiektywną ocenę sytuacji i pomoc w jej rozwiązaniu przez kierowników bądź osoby niezwiązanej z konfliktem
  • Z jakiego powodu najczęściej dochodzi do konfliktu w Pana/i pracy?
    *
    • zły obieg informacji
    • plotki
    • rywalizacja
    • na tle awansu
    • brak motywacji
  • Jakiego typu konflikty najczęściej występują w Pana/i pracy?
    *
    • podwładny- przełożony
    • konflikty między grupami
    • między pracownikiem a grupą
    • przełożony- grupa pracowników
  • Czy według Pana/i:
    tak nie nie mam zdania
    Optymalna efektywność organizacji wymaga konfliktu na umiarkowanym poziomie?
    Konflikt zawsze szkodzi organizacji?
    Konflikt może zwiększyć efektywność organizacji?
    Kierownictwo odpowiada za rozwiązywanie konfliktów?
    Ludzie z natury są konfliktowi?
    Unikanie konfliktu jest możliwe
  • Jak reaguje przełożony, kiedy Pan/i znajduje się w sytuacji konfliktowej?
    *
    • natychmiast reaguje i próbuje wyjaśnić spór
    • ignoruje tą sytuację
    • interweniuje poprzez zatrudnienie osób trzecich do rozwiązywania konfliktu
  • Jak najczęściej reagują Pana/i koledzy z pracy w sytuacji konfliktowej?
    *
    • natychmiast reagują i próbują wyjaśnić spór
    • ignorują daną sytuację
    • powiadamiają przełożonego
  • Jak Pana/i ocenia umiejętność rozwiązywania konfliktu przez przełożonego?
    *
    • bardzo dobrze
    • dobrze
    • źle
    • bardzo źle
    • nie mam zdania
  • Jak Pan/i ocenia poziom komunikowania się i przepływ informacji wewnętrznej zespołu?
    *
    • bardzo dobrze
    • dobrze
    • raczej dobrze
    • źle
    • bardzo źle
  • Która z technik wymienionych poniżej Pana/i zdaniem przynosi najlepsze efekty w rozwiązywaniu konfliktów? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź).
    *
    • negocjacje (bezpośrednie rozmowy, których celem jest osiągnięcie porozumienia, zawarcia transakcji lub rozwiązanie problemu)
    • mediacje (wiąże się z udziałem trzeciej osoby w rozwiązywaniu konfliktów)
    • kompromis ( preferencja do dawania niewiele i otrzymywania niewiele, aby poradzić sobie z kwestią)
    • unikanie (niechęć osoby do konfrontacji lub zaangażowanie się w konflikt)
    • rywalizacja ( narzucenie własnych rozwiązań kosztem drugiej strony)
    • współpraca (chęć pracy z innymi w celu znalezienia rozwiązani, które zadowoli obydwie strony)
  • Czy Pana/i zdaniem pracownicy powinni przechodzić szkolenia dotyczące sposobów radzenia sobie z konfliktem?
    *
    • tak
    • nie
  • Według Pana/i pozytywnymi skutkami konfliktu są najczęściej? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź).
    *
    • lepsza współpraca w grupie
    • krytyczna ocena może mieć wpływ na analizę własnego działania
    • obniżenie napięcia, pokazywanie w sposób jasny zrozumiały obowiązujących stosunków
    • przedstawienie założeń do zmian organizacyjnych
    • symulacja nowych idei i odkrywanie nowych pól działania
    • rozwój energii i aktywności przede wszystkim w sytuacji współzawodnictwa
    • wzrost motywacji
    • zwiększenie wiedzy
    • poczucie sprawiedliwości
  • Według Pana/i negatywnymi skutkami konfliktu są najczęściej? (Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź).
    *
    • powstanie stresu i niezadowolenia
    • negatywne emocje takich jak: złość, nienawiść, agresja
    • obrona starych, stereotypowych procesów myślowych
    • wprowadzenie destabilizacji i zamieszanie w grupie
    • występowanie zakłóceń w funkcjonowaniu przebiegów organizacyjnych
    • porzucenie racjonalnego sposobu myślenia i oparcie się na emocjach
    • występowanie zakłóceń w konkurencji i w kooperacji marnowanie posiadanych zasobów
    • odejście ludzi z organizacji
    • obniżenie jakości i wydajności pracy
  • Płeć:
    *
    • kobieta
    • mężczyzna
  • Wykształcenie:
    *
    • podstawowe
    • zawodowe
    • średnie
    • wyższe niepełne
    • wyższe
  • Miejsce zamieszkania:
    *
    • wieś
    • miasto do 10tys. mieszkańców
    • miasto do 100tys. mieszkańców
    • miasto powyżej 100 tys. mieszkańców
  • Wiek:
    *
    • 18-25 lat
    • 26-30 lat
    • 31-40 lat
    • Powyżej 40 lat
  • Zajmowane stanowisko w firmie:
    *
    • pracownik na stanowisku robotniczym
    • pracownik na stanowisku administracyjnym
    • stanowisko kierownicze
  • Firma zatrudnia:
    *
    • mikro – do 10 osób
    • małe – od 11 do 50 osób
    • średnie – powyżej 50 osób

Ankieta została zakończona.

Powrót do serwisu www.ankietydlaciebie.pl