ankiety online
Badanie poziomu zaangażowania obywateli w akcje społeczne
Witam serdecznie, chciałabym zaprosić Pana/Panią do udziału w ankiecie, która ma na celu zbadanie poziomu zaangażowania obywateli w akcje/kampanie o charakterze społecznym. Jestem studentką III roku na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, a przeprowadzenie tego badania jest konieczne do napisania pracy licencjackiej. Ankieta jest w pełni anonimowa. Dziękuję za jej rzetelne wypełnienie.
Czy przekazał Pan/i kiedykolwiek pieniądze w celu wsparcia inicjatywy charytatywnej:
Tak
Nie
Jak często wspiera Pan/i takie akcje:
1 – 2 razy na miesiąc
Raz na kilka miesięcy
Raz na rok
Okazjonalnie
Jakie są powody, które sprawiają, że Pan/i angażuje się w akcje społeczne: (można zaznaczyć max 2 odpowiedzi)
Poczucie społecznej odpowiedzialności
Wewnętrzna potrzeba pomocy innym
Robią to znajomi, więc i ja
Inni oceniają mnie pozytywnie gdy biorę udział w takich przedsięwzięciach
Kiedyś sam potrzebowałem/am pomocy, teraz chcę się odwdzięczyć
Nie mogę poświęcić swojego czasu na wolontariat ale mogę wspomóc finansowo takie akcje
Impulsywna decyzja o przyłączeniu się do akcji
W jaki sposób najczęściej angażuje się Pan/i w działalność o charakterze społecznym: (można zaznaczyć max 2 odpowiedzi)
Przekazuję środki pieniężne
Oddaję potrzebującym moje używane ubrania/meble/ sprzęt AGD/ książki
Pomagam bezpośrednio poprzez wolontariat
Gdy są organizowane kiermasze z których zarobione pieniądze są przekazywane na dany cel to staram się dokonać na nich zakupu
Przekazuję 1% od podatku w rozliczeniu rocznym
Czy obdarza Pan/i większym zaufaniem przedsiębiorstwa, które angażują się społecznie:
Tak
Nie
Jeśli zaznaczył/a Pan/i w poprzednim pytaniu odp. Tak, proszę napisać dlaczego:
Które z elementów akcji społecznej organizowanej przez firmę są dla Pana/i istotne i powodują, że Pan/i angażuje się w takie działanie: (można zaznaczyć max 2 odpowiedzi)
Patronat akcji, np. osoba publiczna,
Tematyka akcji
Przedstawienie dokumentów potwierdzających cel i wiarygodność akcji
Znana organizacja/ fundacja która uzyskane środki odpowiednio wykorzysta
Jaka tematyka działań społecznych najbardziej pobudza Pana/ią do włączenia się w akcję społeczną:
Ochrona środowiska, ekologia
Zdrowie
Problem ubóstwa
Znęcanie się nad zwierzętami
Patologie rodzinne
Uzależnienia
Dzieci
Czy jeśli są organizowane akcje przez przedsiębiorstwa mające na celu wsparcie danego celu charytatywnego to włącza się Pan/i w taką akcję:
Tak
Nie
Czy kupując dany produkt kieruje się Pan/i faktem, iż poprzez taki zakup wspiera Pan/i konkretną akcję charytatywną:
Tak
Nie
Czy mając do wyboru dwa produkty o podobnej jakości, byłby/byłaby Pan/i gotowy/a zapłacić więcej, jeśli będzie podana informacja, iż z sumy zapłaconej za droższy produkt będzie odliczony dany procent i przekazany na cel charytatywny:
Tak
Nie
Czy zna Pan/i bądź słyszał/a o: (można zaznaczyć kilka odpowiedzi)
Marketingu społecznym
Marketingu zaangażowanym społecznie
Społecznej odpowiedzialności biznesu
Znam wszystkie te zagadnienia
W ogóle nie słyszałem/am takich pojęć (proszę przejść do pytania nr. 14)
Czy może Pan/i wymienić i przyporządkować akcje społeczne z zakresu wyżej wymienionych zagadnień:
Co według Pana/i jest głównym powodem zaangażowania się przedsiębiorstw w akcje społeczne/ charytatywne: (można zaznaczyć kilka odpowiedzi)
Spełnianie swego społecznego obowiązku pomocy innym
Nagłośnienie istniejących problemów społecznych
Budowa pozytywnego wizerunku firmy w oczach społeczeństwa i zwiększenie zysków
Firma traktuje takie działania jako formę reklamy
Zdobycie zaufania różnych potencjalnych partnerów biznesowych
Zwiększenie zainteresowania mediów działalnością danej firmy
Przyciągnięcie nowych nabywców oraz umocnienie więzi z dotychczasowymi klientami
Jakie według Pana/i występują zagrożenia podczas zaangażowanie się przedsiębiorstw w działania o charakterze społecznym : (można zaznaczyć kilka odpowiedzi)
Firma angażuje się w takie działania, jedynie w celu kreowania swojego pozytywnego wizerunku
Głównym celem takich działań jest zwiększenie osiąganego zysku
Wzbudzenie empatii wśród potencjalnych nowych klientów i wykorzystanie tego jako zachęty do współpracy
Środki, które zostaną uzbierane przez przedsiębiorstwo nie trafią na szczytny cel wcale bądź nie w pełnej kwocie
Osoba zgłaszająca się o pomoc do przedsiębiorstwa ma nieszczere intencje, chce wyłudzić pieniądze, a firma nie jest tego świadoma
Czy słyszał Pan/i o przeprowadzonych inicjatywach takich jak:
Podaruj Dzieciom Słońce
Pajacyk
Prawdziwe Piękno Dove
Walkathlon ECCO
Podziel się posiłkiem
Warto jest pomagać
Karmimy psiaki
Okruszek
Szlachetna Paczka
Świąteczna orkiestra
Pola Nadziei
Czy brał/a Pan/i udział w którejś z wymienionych inicjatyw? (można zaznaczyć kilka odpowiedzi)
Podaruj Dzieciom Słońce
Pajacyk
Prawdziwe Piękno Dove
Walkathlon ECCO
Podziel się posiłkiem
Warto jest pomagać
Karmimy psiaki
Okruszek
Szlachetna Paczka
Świąteczna Orkiestra
Pola Nadziei
Które wg Pana/i akcje przynoszą najwięcej korzyści: (można zaznaczyć 3 odpowiedzi)
Podaruj Dzieciom Słońce
Pajacyk
Prawdziwe Piękno Dove
Walkathlon ECCO
Podziel się posiłkiem
Warto jest pomagać
Karmimy psiaki
Okruszek
Szlachetna Paczka
Świąteczna Orkiestra
Pola Nadziei
Proszę wskazać swój przedział wiekowy:
Do 20 lat
21 - 30 lat
31 - 40 lat
41 - 50 lat
51 - 60 lat
Powyżej 60 lat
Proszę wybrać płeć:
Kobieta
Mężczyzna
Proszę wskazać wykształcenie:
Podstawowe
Średnie
Wyższe
Proszę wskazać miejsce zamieszkania:
Miasto
Wieś
Powrót do serwisu
www.ankietydlaciebie.pl