ankiety

Rola komunikacji we współczesnym przedsiębiorstwie

Szanowni Państwo! Jestem studentem Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Obecnie jestem w trakcie pisania pracy licencjackiej na temat roli komunikacji we współczesnym przedsiębiorstwie. Dlatego zwracam się z uprzejmą prośbą o udział w badaniu. Na podstawie poniższych pytań wyciągnięte zostaną wnioski przedstawione w pracy licencjackiej. Ankieta jest całkowicie anonimowa i wykonana wyłącznie na potrzeby ww. pracy licencjackiej, badania nie mają charakteru komercyjnego. Jeżeli jest to możliwe, to proszę unikać odpowiedzi „nie wiem”. Anna Tylkowska
  • Wiek
    *
    • 20-25 lat
    • 26-30 lat
    • 31-39lat
    • 40-49 lat
    • 50 lat i więcej
  • Płeć
    *
    • kobieta
    • mężczyzna
  • Wykształcenie
    *
    • podstawowe
    • zawodowe
    • średnie
    • wyższe
  • Staż pracy
    • mniej niż 1 rok
    • 1-3 lat
    • 3-6 lat
    • powyżej 6 lat
  • Czy Pani/ Pana zdaniem proces komunikacji jest istotnym czynnikiem w funkcjonowaniu organizacji?
    *
    • tak
    • raczej tak
    • raczej nie
    • nie
    • nie wiem
  • Którą formą komunikacji dowiaduje się Pani/Pan o informacjach w firmie?
    *
    • formalną
    • nieformalną
  • Czy komunikacja w Pani/ Pana firmie funkcjonuje w sposób prawidłowy?
    • tak
    • raczej tak
    • raczej nie
    • nie
    • nie wiem
  • Jakie najważniejsze funkcje spełnia komunikacja w Pani/Pana firmie?
    *
    • informacyjna
    • motywacyjna
    • kontrolna
    • ochronna
    • integracyjna
    • perswazyjna
  • W procesie komunikacji jaki styl zachowania Pani/ Pan wykazuje?
    • uległy
    • asertywny
    • agresywny
  • Wykorzystywane środki komunikowania w Pani/Pana przedsiębiorstwie to:
    • gazetka firmowa
    • tablice ogłoszeniowe
    • internet
    • poczta elektroniczna
    • infolinia
    • notatki służbowe
    • komunikacja osobista
  • Które z poniższych środków komunikacji Pani/ Pana zdaniem są najskuteczniejsze?
    • gazetka firmowa
    • tablice ogłoszeniowe
    • internet
    • poczta elektroniczna
    • infolinia
    • notatki służbowe
    • komunikacja osobista
  • Jakie główne cele w Pani/ Pana firmie spełnia komunikacja?
    • informowanie pracowników
    • budowanie motywacji i zaangażowania
    • budowanie identyfikacji pracowników z firmą
    • wyjaśnienie celów i misji firmy
    • doskonalenie relacji z pracownikami
    • edukacja pracowników
  • Którą formę przekazu Pani/ Pan preferuje w kontakcie ze współpracownikami?
    • ustną
    • pisemną
  • Czy Pani/ Pana zdaniem modulacja głosu( wysokość głosu, prędkość mówienia) ma znaczenie w procesie komunikacji?
    • tak
    • nie
  • Czy stara się Pani/Pan podczas konwersacji utrzymywać kontakt wzrokowy?
    • Tak, nieustannie wpatruje się w rozmówce nie spuszczając go z oka
    • Staram się dozować swoje spojrzenie, od czasu do czasu spoglądając na rozmówce
    • Z reguły nie utrzymuje kontaktu wzrokowego, jeżeli się pojawi, trwa bardzo krótko
    • Nie utrzymuje w ogóle kontaktu wzrokowego z rozmówcą
    • nie wiem
  • 4. Czy podczas rozmowy wspomaga się Pani/ Pan gestami uzupełniającymi wypowiedzi?
    • tak
    • raczej tak
    • raczej nie
    • nie
    • nie
  • Podczas rozmowy najbardziej zwraca Pan/Pani uwagę na:
    • treść wypowiedzi
    • gestykulację, pozycję ciała rozmówcy ( np. skrzyżowane ręce)
    • mimikę twarzy ( np. zmarszczone brwi)
  • Czy są Pani/Panu znane jakiekolwiek techniki wywierania wpływu? Np. technika społecznego dowodu słuszności polegającej na argumentowaniu, że należy coś zrobić, ponieważ robią to wszyscy i tym sposobem osiągnąć swój cel?
    • tak
    • nie
  • Jeżeli odpowiedź na powyższe pytanie była pozytywna proszę odpowiedzieć na następne pytanie. Czy wykorzystuje Pani/Pan jakiekolwiek techniki wywierania wpływu w kontaktach zawodowych? ( z klientami, współpracownikami)
    • tak
    • nie
  • Jeżeli odpowiedź na pytanie dotyczące znajomości technik wywierania wpływu była negatywna proszę odpowiedzieć na poniżesz pytanie. Czy chciałaby Pani/ chciałby Pan poszerzyć swoją wiedzą dotyczącą metod wywierania wpływu w celach zawodowych?
    • tak
    • raczej tak
    • raczej nie
    • nie
    • nie wiem
  • Czy uważa Pani/Pan że za przysługę należy się odwzajemnić i również spełnić czyjąś prośbę?
    • tak
    • raczej tak
    • raczej nie
    • nie
    • nie wiem
  • Czy chętniej wykonuje Pani/Pan prośby, zadania, polecenia osoby, którą Pani/Pan lubi od osoby, której nie darzy Pani/Pan sympatią?
    • tak
    • raczej tak
    • raczej nie
    • nie
    • raczej nie
  • Czy w Pani/ Pana firmie pojawiają się trudności z komunikacją?
    • tak
    • raczej tak
    • raczej nie
    • nie
    • nie wiem
  • Z jakimi rodzajami barier w procesie komunikacji napotyka się Pan/Pani najczęściej w swoim miejscu pracy.
    • Bariery językowe (zająknienia, powtórzenia, pomyłki językowe)
    • Bariery kulturowe ( różnice w tradycjach, odmienna hierarchia wartości)
    • Niezgodność komunikatów werbalnych a niewerbalnych ( uśmiechnięta twarz, przy wypowiadaniu przykrych rzeczy)
    • Bariery fizyczne ( hałas, zła temperatura)
  • 3. Proszę określić z którymi z poniższych barier komunikacyjnych miała Pani/miał Pan do czynienia
    *
    • krytykowanie
    • przezywanie
    • stawienie diagnozy
    • rozkazywanie
    • grożenie
    • moralizowanie
    • odwracanie uwagi
  • Z których czynników Pani/ Pana zdaniem mogą najczęściej wynikać bariery komunikacyjne?
    • płeć
    • wiek
    • wykształcenie
    • stereotypy
    • inne
  • Które z poniższych stwierdzeń jest wg. Pani/Pana największą przeszkodą podczas słuchania?
    • domyślanie się
    • przygotowywanie własnej odpowiedzi
    • osądzanie
    • wybiórcze słuchanie
    • utożsamianie się
    • przekonanie o własnej racj
Powrót do serwisu www.ankietydlaciebie.pl