ankiety
Rola komunikacji we współczesnym przedsiębiorstwie
Szanowni Państwo! Jestem studentem Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Obecnie jestem w trakcie pisania pracy licencjackiej na temat roli komunikacji we współczesnym przedsiębiorstwie. Dlatego zwracam się z uprzejmą prośbą o udział w badaniu. Na podstawie poniższych pytań wyciągnięte zostaną wnioski przedstawione w pracy licencjackiej. Ankieta jest całkowicie anonimowa i wykonana wyłącznie na potrzeby ww. pracy licencjackiej, badania nie mają charakteru komercyjnego. Jeżeli jest to możliwe, to proszę unikać odpowiedzi „nie wiem”. Anna Tylkowska
Wiek
*
Zaznacz którąś z odpowiedzi dla pytania
ankiety online
wymagane
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
20-25 lat
26-30 lat
31-39lat
40-49 lat
50 lat i więcej
Płeć
*
Nie zaznaczono opowiedzi ankiety
ankiety
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
kobieta
mężczyzna
Wykształcenie
*
Zaznacz którąś z odpowiedzi dla pytania
ankiety online
wymagane
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
podstawowe
zawodowe
średnie
wyższe
Staż pracy
mniej niż 1 rok
1-3 lat
3-6 lat
powyżej 6 lat
Czy Pani/ Pana zdaniem proces komunikacji jest istotnym czynnikiem w funkcjonowaniu organizacji?
*
Zaznacz którąś z odpowiedzi dla pytania
ankiety online
wymagane
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
tak
raczej tak
raczej nie
nie
nie wiem
Którą formą komunikacji dowiaduje się Pani/Pan o informacjach w firmie?
*
Nie zaznaczono opowiedzi ankiety
ankiety
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
formalną
nieformalną
Czy komunikacja w Pani/ Pana firmie funkcjonuje w sposób prawidłowy?
tak
raczej tak
raczej nie
nie
nie wiem
Jakie najważniejsze funkcje spełnia komunikacja w Pani/Pana firmie?
*
Nie zaznaczono opowiedzi ankiety
ankiety
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
informacyjna
motywacyjna
kontrolna
ochronna
integracyjna
perswazyjna
W procesie komunikacji jaki styl zachowania Pani/ Pan wykazuje?
uległy
asertywny
agresywny
Wykorzystywane środki komunikowania w Pani/Pana przedsiębiorstwie to:
gazetka firmowa
tablice ogłoszeniowe
internet
poczta elektroniczna
infolinia
notatki służbowe
komunikacja osobista
Które z poniższych środków komunikacji Pani/ Pana zdaniem są najskuteczniejsze?
gazetka firmowa
tablice ogłoszeniowe
internet
poczta elektroniczna
infolinia
notatki służbowe
komunikacja osobista
Jakie główne cele w Pani/ Pana firmie spełnia komunikacja?
informowanie pracowników
budowanie motywacji i zaangażowania
budowanie identyfikacji pracowników z firmą
wyjaśnienie celów i misji firmy
doskonalenie relacji z pracownikami
edukacja pracowników
Którą formę przekazu Pani/ Pan preferuje w kontakcie ze współpracownikami?
ustną
pisemną
Czy Pani/ Pana zdaniem modulacja głosu( wysokość głosu, prędkość mówienia) ma znaczenie w procesie komunikacji?
tak
nie
Czy stara się Pani/Pan podczas konwersacji utrzymywać kontakt wzrokowy?
Tak, nieustannie wpatruje się w rozmówce nie spuszczając go z oka
Staram się dozować swoje spojrzenie, od czasu do czasu spoglądając na rozmówce
Z reguły nie utrzymuje kontaktu wzrokowego, jeżeli się pojawi, trwa bardzo krótko
Nie utrzymuje w ogóle kontaktu wzrokowego z rozmówcą
nie wiem
4. Czy podczas rozmowy wspomaga się Pani/ Pan gestami uzupełniającymi wypowiedzi?
tak
raczej tak
raczej nie
nie
nie
Podczas rozmowy najbardziej zwraca Pan/Pani uwagę na:
treść wypowiedzi
gestykulację, pozycję ciała rozmówcy ( np. skrzyżowane ręce)
mimikę twarzy ( np. zmarszczone brwi)
Czy są Pani/Panu znane jakiekolwiek techniki wywierania wpływu? Np. technika społecznego dowodu słuszności polegającej na argumentowaniu, że należy coś zrobić, ponieważ robią to wszyscy i tym sposobem osiągnąć swój cel?
tak
nie
Jeżeli odpowiedź na powyższe pytanie była pozytywna proszę odpowiedzieć na następne pytanie. Czy wykorzystuje Pani/Pan jakiekolwiek techniki wywierania wpływu w kontaktach zawodowych? ( z klientami, współpracownikami)
tak
nie
Jeżeli odpowiedź na pytanie dotyczące znajomości technik wywierania wpływu była negatywna proszę odpowiedzieć na poniżesz pytanie. Czy chciałaby Pani/ chciałby Pan poszerzyć swoją wiedzą dotyczącą metod wywierania wpływu w celach zawodowych?
tak
raczej tak
raczej nie
nie
nie wiem
Czy uważa Pani/Pan że za przysługę należy się odwzajemnić i również spełnić czyjąś prośbę?
tak
raczej tak
raczej nie
nie
nie wiem
Czy chętniej wykonuje Pani/Pan prośby, zadania, polecenia osoby, którą Pani/Pan lubi od osoby, której nie darzy Pani/Pan sympatią?
tak
raczej tak
raczej nie
nie
raczej nie
Czy w Pani/ Pana firmie pojawiają się trudności z komunikacją?
tak
raczej tak
raczej nie
nie
nie wiem
Z jakimi rodzajami barier w procesie komunikacji napotyka się Pan/Pani najczęściej w swoim miejscu pracy.
Bariery językowe (zająknienia, powtórzenia, pomyłki językowe)
Bariery kulturowe ( różnice w tradycjach, odmienna hierarchia wartości)
Niezgodność komunikatów werbalnych a niewerbalnych ( uśmiechnięta twarz, przy wypowiadaniu przykrych rzeczy)
Bariery fizyczne ( hałas, zła temperatura)
3. Proszę określić z którymi z poniższych barier komunikacyjnych miała Pani/miał Pan do czynienia
*
Zaznacz którąś z odpowiedzi dla pytania
ankiety online
wymagane
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
krytykowanie
przezywanie
stawienie diagnozy
rozkazywanie
grożenie
moralizowanie
odwracanie uwagi
Z których czynników Pani/ Pana zdaniem mogą najczęściej wynikać bariery komunikacyjne?
płeć
wiek
wykształcenie
stereotypy
inne
Które z poniższych stwierdzeń jest wg. Pani/Pana największą przeszkodą podczas słuchania?
domyślanie się
przygotowywanie własnej odpowiedzi
osądzanie
wybiórcze słuchanie
utożsamianie się
przekonanie o własnej racj
Powrót do serwisu
www.ankietydlaciebie.pl