ankiety

Ocena bezpieczeństwa pieszych

Poniższa ankieta dotyczy bezpieczeństwa pieszych na niesterowanych przejściach dla pieszych (bez sygnalizacji świetlnej).

Ankieta została zakończona.

  • Jakie otoczenie najbardziej utrudnia Tobie przekroczenie przejścia dla pieszych bez sygnalizacji (proszę wybrać min.1 a max. 3 odpowiedzi)?
    *
    • przystanek autobusowy tuż za lub przed przejściem / zaparkowane samochody zbyt blisko przejścia
    • wyjazd z parkingu 1-5 metrów od przejścia
    • przekraczanie przejazdów tramwajowych / kolejowych prostopadłych do przejścia
    • przekraczanie przejść zlokalizowanych przy skrzyżowaniach z ruchem okrężnym (przy "rondach")
    • punkty usługowe zlokalizowane w promieniu 10 m od przejścia (poczta, bank, sklepy)
    • ścieżka rowerowa w pobliżu przejścia
    • drzewa rosnące obok przejścia, park, aleja drzew wzdłuż ulicy
  • Przy jakiej liczbie pasów (łącznie w dwóch kierunkach) pojawia się dla Ciebie trudność w przekroczeniu ulicy na przejściu dla pieszych bez sygnalizacji?
    *
    • 2 (po 1 pasie ruchu w każdym kierunku)
    • 4 (po 2 pasy ruchu w każdym kierunku)
    • 6 (po 3 pasy ruchu w każdym kierunku)
    • 8 (po 4 pasy ruchu w każdym kierunku)
    • liczba pasów nie ma dla mnie znaczenia
  • W jakich przypadkach najczęściej przekraczasz ulicę poza przejściem dla pieszych? (proszę o wybór min. 1 i max.3 odpowiedzi)
    *
    • gdy sąsiednie skrzyżowania dzieli duża odległość (np.. powyżej 500m)
    • zawsze, gdy nie ma barierek oddzielajacych chodnik od jezdni
    • gdy ulica ma mniej niż po 2 pasy ruchu w każdym kierunku
    • gdy ulica jest jednokierunkowa
    • gdy jest bardzo małe natężenie ruchu
    • nie przekraczam ulicy poza przejściem dla pieszych
  • Jaka, Twoim zdaniem, powinna być dopuszczalna prędkość pojazdów na ulicach, na których występują przejścia dla pieszych bez sygnalizacji?
    *
    • do 30 km/h
    • do 50 km/h (tak jak w terenie zabudowanym)
    • do 70 km/h jeśli natężenie ruchu jest niewielkie
    • dopuszczalna prędkość nie ma wpływu na bezpieczeństwo pieszych
  • Zaznacz 3 najważniejsze Twoim zdaniem udogodnienia dla pieszych na przejściach dla pieszych bez sygnalizacji
    *
    • azyl dla pieszych pomiędzy pasami w przeciwnych kierunkach
    • chodnik doprowadzający pieszych do przejścia
    • obniżenie krawężnika w pobliżu przejścia
    • barierki oddzielające chodnik od jezdni
    • wysoki krawężnik chodnika poza przejściem dla pieszych
    • znaki drogowe dotyczące przejścia dla pieszych oraz sygnalizacja ostrzegawcza nad przejściem
  • Który rodzaj przeszkód najbardziej Twoim zdaniem ogranicza widoczność na przejściu dla pieszych?
    *
    • przeszkody stałe: drzewa, latarnie, hydranty
    • przeszkody tymczasowe: związane z prowadzonymi robotami drogowymi
    • przeszkody chwilowe: zaparkowane samochody, rowery
  • Czy pogoda ma wpływ na bezpieczeństwo pieszych przy przekraczaniu przejścia dla pieszych bez sygnalizacji?
    *
    • tak - deszcz, śnieg i inne opady obniżają widoczność oraz uwagę pieszych
    • tak - bardziej uważam, gdy przekraczam ulicę w złej pogodzie
    • nie - pogoda nie ma wpływu na moje bezpieczeństwo na przejściu
    • nie mam zdania
  • Jak oceniasz stan oświetlenia przejść bez sygnalizacji w pobliżu Twojego miejsca zamieszkania? (w skali 0-5, gdzie 5 to najwyższa ocena)
    *
    • 0 - brak oświetlenia
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5 - oświetlenie w idealnym stanie
  • Jaki wpływ, Twoim zdaniem, ma rodzaj pojazdów na bezpieczeństwo przekraczania jezdni dla pieszych?
    *
    • duży udział pojazdów ciężarowych i autobusów zmniejsza bezpieczeństwo pieszych
    • duży udział pojazdów osobowych zmniejsza bezpieczeństwo pieszych - pojazdy osobowe rozwijają większą prędkość
    • rodzaj pojazdów nie ma wpływu na bezpieczeństwo pieszych na przejściu bez sygnalizacji
  • Jaka zmiana, Twoim zdaniem, najlepiej poprawiłaby bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych bez sygnalizacji? (wybierz 1 najważniejszą)
    *
    • podniesienie przejść dla pieszych - na wysokość podobną do progu zwalniającego na ulicach
    • zmiana kolorystyki przejścia - czerwono białe zamiast klasycznej "zebry"
    • na każdym przejściu bez sygnalizacji instalacja udogodnień: azyl dla pieszych, obniżenie chodnika, barierki oddzielajace chodnik od jezdni itp.
    • wprowadzenie oznakowania przejść: żółta lampa ostrzegawcza nad każdym przejściem bez sygnalizacji lub znaki pionowe w postaci tablic
    • ograniczenie prędkości pojazdów do 30 km/h w odległości 500 m od przejścia dla pieszych
    • ograniczenie dostępności ulic, na których są przejścia bez sygnalizacji dla pojazdów ciężarowych
    • tylko wprowadzenie sygnalizacji może poprawić bezpieczeństwo na takich przejściach
  • Z poniższej listy wybierz 1 najsłabszy pomysł, który, Twoim zdaniem, nie miałby zbyt dużego wpływu na poprawę bezpieczeństwa pieszych na przejściach bez sygnalizacji:
    *
    • podniesienie przejść dla pieszych - na wysokość podobną do progu zwalniającego na ulicach
    • zmiana kolorystyki przejścia - czerwono białe zamiast klasycznej "zebry"
    • na każdym przejściu bez sygnalizacji instalacja udogodnień: azyl dla pieszych, obniżenie chodnika, barierki oddzielajace chodnik od jezdni itp.
    • wprowadzenie oznakowania przejść: żółta lampa ostrzegawcza nad każdym przejściem bez sygnalizacji lub znaki pionowe w postaci tablic
    • ograniczenie prędkości pojazdów do 30 km/h w odległości 500 m od przejścia dla pieszych
    • ograniczenie dostępności ulic, na których są przejścia bez sygnalizacji dla pojazdów ciężarowych
    • tylko wprowadzenie sygnalizacji może poprawić bezpieczeństwo na takich przejściach
    • wszystkie pomysły są dobre

Ankieta została zakończona.

Powrót do serwisu www.ankietydlaciebie.pl