ankieta online

Dogoterapia jako metoda usprawniająca

Witam serdecznie. Jestem studentką fizjoterapii UJK w Kielcach. Piszę pracę magisterską na temat dogoterapii. Bardzo proszę o uzupełnienie anonimowej ankiety, skierowanej do rodziców, opiekunów oraz wszystkich tych, którzy mieli styczność z tą formą terapii. Jednocześnie informuję, iż wyniki będą wykorzystane wyłącznie do pracy badawczej. Z góry bardzo dziękuję za poświęcony czas i uwagę.
  • Płeć uczestnika zajęć z dogoterapii.
    *
    • dziewczynka
    • chłopiec
  • Wiek uczestnika zajęc z dogoterapii (po wpisaniu cyfry trzeba dopisac słowo, np. 8 lat)
    *
  • Miejsce zamieszkania.
    *
    • miasto powyżej 500 tys. mieszkańców
    • miasto od 151 tys. do 500 tys. mieszkańców
    • miasto od 50 tys. do 150 tys. mieszkańców
    • miasto do 50 tys. mieszkańców
    • wieś
  • Z jakiego powodu dziecko korzysta z dogoterapii? (można zaznaczyć kilka)
    *
    • mózgowe porażenie dziecięce
    • zespół Downa
    • autyzm
    • ADHD
    • słabe napięcie mięśniowe
    • zaburzenia mowy
    • zaburzenia wzroku
    • zaburzenia słuchu
    • zaburzenia równowagi
  • Jak często korzysta dziecko z dogoterapii?
    *
    • raz w miesiącu
    • dwa razy w ciągu miesiąca
    • raz w tygodniu
    • dwa razy w ciągu tygodnia
  • Przez jaki okres uczęszcza dziecko na zajęcia z dogoterapii?
    *
    • 1-6 miesięcy
    • 6-12 miesięcy
    • 12-24 miesięcy
    • ponad 2 lata
  • Jak długo trwają jedne zajęcia ?
    *
    • do 30 minut
    • od 30 do 45 minut
    • od 45 do 60 minut
    • powyżej godziny
  • Z jakiej formy zajęć korzysta dziecko?
    *
    • indywidualne
    • grupowe
  • Czy zauważył(a) Pan(i), że zabawy z psem wpływają na aktywność fizyczną dziecka?
    *
    • tak
    • nie
    • nie wiem
  • Na co zwraca Pan(i) szczególną uwagę jeśli chodzi o właściwości psa? (można zaznaczyć kilka)
    *
    • cechy fizyczne psa, tj. wielkość, kolor sierści itp.
    • cechy określające charakter, związane głównie z rasą psa
    • ogólne cechy osobowościowe, związane z naturą psa
    • nie mam zdania
  • Które cechy według Pani/ Pana są wyjątkowo ważne? (można zaznaczyć kilka)
    *
    • kolor sierści
    • długość sierści
    • wielkość psa
    • jest to bez znaczenia
  • Które z wymienionych cech osobowości wg Pani/Pana posiada pies-terapeuta? (można zaznaczyć kilka)
    *
    • łagodny
    • posłuszny
    • odporny na stres
    • cierpliwy, lubiący pieszczoty
    • wesoły, zrównoważony
    • żadne z powyższych
  • Czy na podstawie obserwacji zachowania dziecka i psa może Pan(i) stwierdzić, że istnieje pomiędzy nimi szczególny rodzaj więzi?
    *
    • tak
    • nie
    • nie wiem
  • Jeżeli tak, przejawia się ona (można zaznaczyć kilka):
    *
    • brakiem lęku przed zwierzęciem
    • porozumieniem „bez słów"
    • obustronną radością ze wspólnej zabawy i ćwiczeń
    • zachowaniem psa adekwatnym do nastroju pacjenta
  • Czy według Pani/ Pana obecność zwierzęcia na zajęciach wpływa na relacje pacjenta z innymi ludźmi?
    *
    • tak
    • nie
    • nie wiem
  • Czy Pani/ Pana zdaniem kontakt z psem może mieć pozytywny wpływ na kształtowanie pozytywnych emocji pacjenta?
    *
    • tak
    • nie
    • nie wiem
  • Może Pan(i) stwierdzić, że pies włączany do standardowych form pracy z dzieckiem (można zaznaczyć kilka):
    *
    • rozwija zdolności dziecka do uczenia się
    • wpływa na motywację do pracy i jej efekty
    • doskonali umiejętności społeczne, kształtuje wrażliwość
    • nie pełni żadnej z powyższych ról
  • Podczas zajęć z udziałem psa zauważył(a) Pan(i), że dziecko (można zaznaczyć kilka):
    *
    • uspokaja się i relaksuje
    • chętniej wykonuje polecenia i zadania rehabilitacyjne
    • cniechętnie nawiązuje kontakt zarówno z psem jak i terapeutą
    • okazuje lęk przed kontaktem z żywym zwierzęciem
    • nie zauważyłem (-am) zmian w zachowaniu
  • Według Pani/ Pana największą radość w trakcie zajęć dziecko czerpie z:
    *
    • kontaktu z psem i wykonywanych z nim ćwiczeń
    • kontaktu z terapeutą i wykonywanych z nim ćwiczeń
    • taką samą radość czerpie zarówno z obcowaniem z psem jak i terapeutą
  • Czy zaobserwowała Pani/ Pan poprawę stanu zdrowia dziecka po zajęciach z dogoterapii? Jeśli tak, to jakie? (można zaznaczyć kilka)
    *
    • nie
    • poprawa lokomocji
    • poprawa koordynacji ruchowej
    • poprawa koncentracji
    • poprawa równowagi
    • zmniejszenie przykurczu mięśniowego
    • lepsza orientacja w przestrzeni
    • większa pewność siebie, odwaga
    • zwiększenie samodzielności dziecka
    • dziecko stało się spokojniejsze, umie panować nad złymi emocjami
  • Czy oprócz terapii z udziałem psa stosowane są u dziecka inne metody leczenia? (można zaznaczyć kilka)
    *
    • nie
    • hipoterapia
    • muzykoterapia
    • terapia logopedyczna
    • kinezyterapia
    • fizykoterapia
    • masaż leczniczy
  • Jak ocenia Pan(i) efekty dogoterapii w skali 1-5 (1-bardzo złe, 5- bardzo dobre) ; (po wpisaniu cyfry należy dopisac słowo np 1złe, 2slabe, 3przecietn
    *
  • Czy Narodowy Fundusz Zdrowia lub inna organizacja dofinansowują dogoterapię Państwa dziecka? Jaka?
    *
    • tak
    • nie
  • Skąd dowiedział(a) się Pan(i) o dogoterapii?
    *
    • od lekarza
    • od fizjoterapeuty
    • od znajomych
    • z Internetu
    • z prasy
Powrót do serwisu www.ankietydlaciebie.pl