ankiety

Kwestionariusz ankiety

Szanowni Państwo! Jestem studentką kierunku Pedagogika specjalna na Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Piszę pracę magisterską pod tytułem: "Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) w szkole". Proszę o uzupełnienie poniższej anonimowej ankiety. Dane zawarte w niej będą przeznaczone tylko i wyłącznie do celów związanych z pisaniem pracy magisterskiej. Proszę o szczere odpowiedzi, gdyż od tego zależy rzetelność badań. Proszę zaznaczyć właściwą odpowiedź „x” w odpowiedniej kratce. W innym przypadku, gdy będzie więcej możliwości wyboru odpowiedzi, instrukcja będzie podana w pytaniu. Z góry dziękuję Państwu za poświęcenie czasu i wypełnienie ankiety. Z poważaniem Franczak Patrycja
  • Status respondenta
    • rodzic dziecka
    • nauczyciel
    • pedagog
  • Płeć
    • kobieta
    • mężczyzna
  • Wiek
    • poniżej 30 lat
    • 31- 35 lat
    • 36-40 lat
    • 41- 50 lat
    • powyżej 50 lat
  • Wykształcenie
    • podstawowe
    • średnie
    • w tracie studiów
    • wyższe I stopnia
    • wyższe II stopnia magisterskie
  • Czy jest Pan/Pani odpowiednio przygotowana na współpracę z dzieckiem z ADHD?
    • zdecydowanie tak
    • raczej tak
    • trudno powiedzieć
    • raczej nie
    • zdecydowanie nie
  • W jakim stopniu placówka angażuje się w ramach diagnozy dziecka z ADHD?
    • szkoła prowadzi całościową diagnozę ucznia
    • szkoła prowadzi wstępną diagnozę ucznia
    • szkoła tylko sygnalizuje o prawdopodobnej diagnozie ucznia
    • trudno powiedzieć
    • szkoła nie diagnozuje uczniów pod kątem ADHD
  • Jak wygląda schemat postępowania diagnostycznego przy procesie diagnozy ADHD u dziecka oraz czy jest stosowany u wszystkich dzieci czy tylko u wybranych? ODPOWIADAJĄ TYLKO PEDAGODZY I NAUCZYCIELE. (Proszę o zaznaczenie tylko tych, które są u Państwa stoso
    u wszystkich dzieci
    1. Wywiad dotyczący obecności i nasilenia poszczególnych objawów nadpobudliwości psychoruchowej aktualnie i w przeszłości
    2. Wywiad rozwojowy dotyczący wszystkich etapów życia dziecka, począwszy od przebiegu ciąży i porodu
    3. Wywiad rodzinny dotyczący sytuacji rodzinnej, a także tego, w jaki sposób osoby wychowujące dziecko radzą sobie z trudnymi zachowaniami dziecka
    4. Rozmowa z dzieckiem, która dotyczy jego sposobu postrzegania siebie, swoich bliskich, swojego życia, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
    5. Zebranie wiadomości na temat funkcjonowania dziecka w środowisku szkolnym
    6. Badanie kwestionariuszowe, podczas którego rodzice i nauczyciele wypełniają skale dotyczące ADHD (np. Kwestionariusze Connersa)
    7. Konsultacja lekarska/psychologiczna w zależności od tego, czy diagnozę przeprowadza lekarz czy psycholog
    u wybranych dzieci
  • Według Pani/Pana w jakim stopniu są przygotowani nauczyciele i pedagodzy do współpracy z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową?
    • bardzo dobrze
    • dobrze
    • średnio
    • ciężko mi ocenić
    • słabo
  • W jakim stopniu sami pedagodzy i nauczyciele oceniają swoje kompetencje, przygotowanie i kwalifikacje do wspólpracy z dzieckiem z ADHD? ODPOWIADAJĄ TYLKO PEDAGODZY I NAUCZYCIELE.
    • bardzo dobre
    • dobre
    • średnie
    • słabe
    • brak przygotowania
  • Jakie zdobyła Pani/Pan kwalifikacje i kompetencje by współpracować z dzieckiem z ADHD? (Można zaznaczyć więcej niż 1 odpowiedź). ODPOWIADAJĄ TYLKO PEDAGODZY I NAUCZYCIELE
    • doświadczenie zdobyte w tracie wykonywania zawodu
    • szkolenia i kursy
    • studia na kierunku pedagogika specjalna
  • Czy Pani/Pana zdaniem placówka powinna zatrudniać takich nauczycieli, aby współpracowali indywidualnie z dzieckiem z ADHD?
    • tak
    • raczej tak
    • nie mam zdania
    • raczej nie
    • nie
  • Które dodatkowe działania nauczyciel powinien podejmować aby pomóc dziecku z ADHD? (Można zaznaczyć więcej niż 1 odpowiedź- max 2 najważniejsze).
    • pomoc psychologiczna
    • wspólne odrabianie zadań domowych lub dodatkowych
    • prowadzenie dodatkowych korepetycji poza szkoła
    • towarzyszenie podczas wyjazdów organizowanych przez placówkę, np. wyjścia do teatru
  • W jaki sposób szkoła powinna wspierać i pomagać rodzicom czy też podopiecznym dziecka z zespołem ADHD? (Można wybrać więcej niż 1 odpowiedź- max 2 najważniejsze).
    • porady, w jaki sposób mozna pomagać dziecku w nauce
    • porady dotyczące wychowania dziecka
    • wsparcie psychologiczne
    • inne? proszę podać jakie? ............................................
  • Jakie działania powinny być bardzo często podejmowane przy współpracy rodzica dziecka z ADHD ze szkołą? (Można wybrać więcej niż 1 odpowiedź- max 2 najważniejsze).
    • wypracowanie wspólnych metod dydaktycznych i wychowawczych
    • częsty kontakt z pedagogiem szkolnym
    • sprawozdania na temat postępów ucznia
    • częsty kontakt z wychowawcą/ nuczycielem
    • dodatkowa odpowiedź- jaka? ..........................................................
  • Jakie dodatkowe zaburzenia występujących najczęściej u dzieci z ADHD?
    • dysleksja
    • dysgrafia
    • dysortografia
    • dyskalkulia
    • inne? jakie ? .............................................................
  • Czy dziecko z ADHD ma wsparcie i akceptację rówieśników ze swojej klasy?
    • tak
    • raczej tak
    • trudno powiedzieć
    • raczej nie
    • nie
  • Jak ocenia Pani/Pan samoocenę i samoakceptację u dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej?
    • lepsza niż u kolegów z klasy
    • na tym samym poziomie co u kolegów z klasy
    • trudno powiedzieć
    • gorsza niż u rówieśników
  • Jakie najczęściej stosowane są w Pani/Pana placówce dodatkowe formy pracy z dzieckiem z ADHD? ODPOWIADAJĄ TYLKO PEDAGODZY I NAUCZYCIELE. (Można wybrać więcej niż 1 odpowiedź- max 2 najważniejsze).
    • zajęcia wyrównawcze
    • karta zachowań społecznych
    • terapia logopedyczna
    • metoda M. Bogdanowicz
    • metoda W. Sherborne
    • inne? jakie? .................................................................
  • Jakie metody pracy są najczęściej podejmowane przez Panią/Pana w pracy z dzieckiem z ADHD? ODPOWIADAJĄ TYLKO NAUCZYCIELE I PEDAGODZY. (Proszę o zaznaczenie tylko tych, które Państwo najczęściej stosują).
    • wydawanie prostych komunikatów
    • posadzenie ucznia blisko nauczyciela
    • tempo pracy do możliwości podopiecznego
    • wzmacnianie i nagradzanie ucznia
    • przypominanie o wykonaniu zadania
Powrót do serwisu www.ankietydlaciebie.pl