ankiety
Kwestionariusz ankiety
Szanowni Państwo! Jestem studentką kierunku Pedagogika specjalna na Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Piszę pracę magisterską pod tytułem: "Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) w szkole". Proszę o uzupełnienie poniższej anonimowej ankiety. Dane zawarte w niej będą przeznaczone tylko i wyłącznie do celów związanych z pisaniem pracy magisterskiej. Proszę o szczere odpowiedzi, gdyż od tego zależy rzetelność badań. Proszę zaznaczyć właściwą odpowiedź „x” w odpowiedniej kratce. W innym przypadku, gdy będzie więcej możliwości wyboru odpowiedzi, instrukcja będzie podana w pytaniu. Z góry dziękuję Państwu za poświęcenie czasu i wypełnienie ankiety. Z poważaniem Franczak Patrycja
Status respondenta
rodzic dziecka
nauczyciel
pedagog
Płeć
kobieta
mężczyzna
Wiek
poniżej 30 lat
31- 35 lat
36-40 lat
41- 50 lat
powyżej 50 lat
Wykształcenie
podstawowe
średnie
w tracie studiów
wyższe I stopnia
wyższe II stopnia magisterskie
Czy jest Pan/Pani odpowiednio przygotowana na współpracę z dzieckiem z ADHD?
zdecydowanie tak
raczej tak
trudno powiedzieć
raczej nie
zdecydowanie nie
W jakim stopniu placówka angażuje się w ramach diagnozy dziecka z ADHD?
szkoła prowadzi całościową diagnozę ucznia
szkoła prowadzi wstępną diagnozę ucznia
szkoła tylko sygnalizuje o prawdopodobnej diagnozie ucznia
trudno powiedzieć
szkoła nie diagnozuje uczniów pod kątem ADHD
Jak wygląda schemat postępowania diagnostycznego przy procesie diagnozy ADHD u dziecka oraz czy jest stosowany u wszystkich dzieci czy tylko u wybranych? ODPOWIADAJĄ TYLKO PEDAGODZY I NAUCZYCIELE. (Proszę o zaznaczenie tylko tych, które są u Państwa stoso
u wszystkich dzieci
1. Wywiad dotyczący obecności i nasilenia poszczególnych objawów nadpobudliwości psychoruchowej aktualnie i w przeszłości
2. Wywiad rozwojowy dotyczący wszystkich etapów życia dziecka, począwszy od przebiegu ciąży i porodu
3. Wywiad rodzinny dotyczący sytuacji rodzinnej, a także tego, w jaki sposób osoby wychowujące dziecko radzą sobie z trudnymi zachowaniami dziecka
4. Rozmowa z dzieckiem, która dotyczy jego sposobu postrzegania siebie, swoich bliskich, swojego życia, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
5. Zebranie wiadomości na temat funkcjonowania dziecka w środowisku szkolnym
6. Badanie kwestionariuszowe, podczas którego rodzice i nauczyciele wypełniają skale dotyczące ADHD (np. Kwestionariusze Connersa)
7. Konsultacja lekarska/psychologiczna w zależności od tego, czy diagnozę przeprowadza lekarz czy psycholog
u wybranych dzieci
Według Pani/Pana w jakim stopniu są przygotowani nauczyciele i pedagodzy do współpracy z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową?
bardzo dobrze
dobrze
średnio
ciężko mi ocenić
słabo
W jakim stopniu sami pedagodzy i nauczyciele oceniają swoje kompetencje, przygotowanie i kwalifikacje do wspólpracy z dzieckiem z ADHD? ODPOWIADAJĄ TYLKO PEDAGODZY I NAUCZYCIELE.
bardzo dobre
dobre
średnie
słabe
brak przygotowania
Jakie zdobyła Pani/Pan kwalifikacje i kompetencje by współpracować z dzieckiem z ADHD? (Można zaznaczyć więcej niż 1 odpowiedź). ODPOWIADAJĄ TYLKO PEDAGODZY I NAUCZYCIELE
doświadczenie zdobyte w tracie wykonywania zawodu
szkolenia i kursy
studia na kierunku pedagogika specjalna
Czy Pani/Pana zdaniem placówka powinna zatrudniać takich nauczycieli, aby współpracowali indywidualnie z dzieckiem z ADHD?
tak
raczej tak
nie mam zdania
raczej nie
nie
Które dodatkowe działania nauczyciel powinien podejmować aby pomóc dziecku z ADHD? (Można zaznaczyć więcej niż 1 odpowiedź- max 2 najważniejsze).
pomoc psychologiczna
wspólne odrabianie zadań domowych lub dodatkowych
prowadzenie dodatkowych korepetycji poza szkoła
towarzyszenie podczas wyjazdów organizowanych przez placówkę, np. wyjścia do teatru
W jaki sposób szkoła powinna wspierać i pomagać rodzicom czy też podopiecznym dziecka z zespołem ADHD? (Można wybrać więcej niż 1 odpowiedź- max 2 najważniejsze).
porady, w jaki sposób mozna pomagać dziecku w nauce
porady dotyczące wychowania dziecka
wsparcie psychologiczne
inne? proszę podać jakie? ............................................
Jakie działania powinny być bardzo często podejmowane przy współpracy rodzica dziecka z ADHD ze szkołą? (Można wybrać więcej niż 1 odpowiedź- max 2 najważniejsze).
wypracowanie wspólnych metod dydaktycznych i wychowawczych
częsty kontakt z pedagogiem szkolnym
sprawozdania na temat postępów ucznia
częsty kontakt z wychowawcą/ nuczycielem
dodatkowa odpowiedź- jaka? ..........................................................
Jakie dodatkowe zaburzenia występujących najczęściej u dzieci z ADHD?
dysleksja
dysgrafia
dysortografia
dyskalkulia
inne? jakie ? .............................................................
Czy dziecko z ADHD ma wsparcie i akceptację rówieśników ze swojej klasy?
tak
raczej tak
trudno powiedzieć
raczej nie
nie
Jak ocenia Pani/Pan samoocenę i samoakceptację u dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej?
lepsza niż u kolegów z klasy
na tym samym poziomie co u kolegów z klasy
trudno powiedzieć
gorsza niż u rówieśników
Jakie najczęściej stosowane są w Pani/Pana placówce dodatkowe formy pracy z dzieckiem z ADHD? ODPOWIADAJĄ TYLKO PEDAGODZY I NAUCZYCIELE. (Można wybrać więcej niż 1 odpowiedź- max 2 najważniejsze).
zajęcia wyrównawcze
karta zachowań społecznych
terapia logopedyczna
metoda M. Bogdanowicz
metoda W. Sherborne
inne? jakie? .................................................................
Jakie metody pracy są najczęściej podejmowane przez Panią/Pana w pracy z dzieckiem z ADHD? ODPOWIADAJĄ TYLKO NAUCZYCIELE I PEDAGODZY. (Proszę o zaznaczenie tylko tych, które Państwo najczęściej stosują).
wydawanie prostych komunikatów
posadzenie ucznia blisko nauczyciela
tempo pracy do możliwości podopiecznego
wzmacnianie i nagradzanie ucznia
przypominanie o wykonaniu zadania
Powrót do serwisu
www.ankietydlaciebie.pl