ankieta online

Dogoterapia dziecka upośledzonego w stopniu głębokim

Witam serdecznie. Jestem studentką Pedagogiki Specjalnej UP w Krakowie. Piszę pracę licencjacką na temat dogoterapii. Poniższa ankieta dotyczy dogoterapii jako jednej z form rehabilitacji dziecka upośledzonego w stopniu głębokim. Ankieta skierowana jest do osób prowadzących zajęcia dogoterapeutyczne. Informuję przy tym, że ankieta jet anonimowa, a uzyskane wyniki wykorzystuję tylko do części badawczej pracy. Dziękuję za poświęcony czas.
  • Jakie warunki lokalowe powinny być spełnione, aby przeprowadzić zajęcia z dogoterapii?
    • zajęcia mogą odbywać się w zwykłej sali lekcyjnej
    • zajęcia powinny być przeprowadzone w dobrze zaopatrzonej sali w sprzęt rehabilitacyjny, różnorakie środki dydaktyczne
    • zajęcia z dogoterapii mogą odbywać się na świeżym powietrzu
  • Na jaką sferę Pana/Pani zdaniem dogoterapia działa najskuteczniej?
    • sfera emocjonalna
    • sfera społeczna
    • sfera intelektualna
    • sfera fizyczna
  • Z której z form dogoterapii najczęściej Pan/Pani korzysta podczas prowadzenia zajęć z dziećmi upośledzonymi w stopniu głębokim?
    • asystentura z psem
    • edukacja z psem
    • terapia z psem
  • Która z wyżej wymienionych form zajęć dogoterapii jest Pana/Pani zdaniem najbardziej efektywna w terapii dziecka upośledzonego w stopniu głębokim?
    • asystentura z psem
    • edukacja z psem
    • terapia z psem
  • Jak często Pana/Pani zdaniem takie dziecko powinno korzystać z dogoterapii, aby uzyskać pożądane efekty?
    • raz w miesiącu
    • dwa razy w miesiącu
    • raz w tygodniu
    • dwa razy w tygodniu
    • częściej niż dwa razy w tygodniu
  • A jak długo Pana/Pani zdaniem takie dziecko powinno uczęszczać na terapię, aby można było zaobserwować jej skuteczność?
    • miesiąc
    • trzy miesiące
    • pół roku
    • rok
    • zależy od rodzaju zaburzeń
  • Jakie zmiany zauważył/a Pan/i w zachowaniu dzieci głęboko upośledzonych, uczestniczących w tej formie terapii?
    • poprawa sprawności motorycznej
    • zmniejszenie przykurczu mięśniowego
    • poprawa zdolności werbalnych oraz zmniejszenie wad wymowy
    • wzmocnienie poczucia własnej wartości
    • zwiększenie motywacji do wykonywania ćwiczeń
    • obniżenie agresji
    • zwiększenie koncentracji uwagi
    • poprawa komunikacji z innymi osobami
    • nawiązanie więzi ze światem
  • Od jakich czynników Pana/Pani zdaniem zależy skuteczność dogoterapii w pracy z dzieckiem upośledzonym w stopniu głębokim? (Proszę zakreślić maksymalnie trzy najistotniejsze Pana/Pani zdaniem odpowiedzi)
    • obszarów, typów zaburzeń dziecka
    • wieku dziecka, im wcześniej rozpoczęta terapia tym skuteczność jest wyższa
    • długości uczestnictwa w terapii
    • indywidualnych czynników rozwojowych dziecka
    • formy zajęć stosowanej w dogoterapii
    • liczby uczestników w zajęciach
    • pozytywnego nastawienia do zajęć
  • W jaki sposób rodzice takiego dziecka najczęściej reagują na dogoterapię?
    • zdecydowanie pozytywnie
    • raczej pozytywnie
    • są im obojętne
    • raczej negatywnie
    • zdecydowanie negatywnie
  • W jakich grupach Pana/Pani zdaniem powinny odbywać się zajęcia z dogoterapii aby przyniosły najlepszy rezultat w rehabilitacji dziecka głęboko upośledzonego?
    • najlepsze efekty uzyskuje się w pracy indywidualnej
    • optymalna ilość waha się w granicy od 3 do 5 osób
    • im większa grupa, tym lepsze efekty dogoterapii
  • Które cechy psa według Pani/ Pana są wyjątkowo ważne w kontakcie z takim dzieckiem? (można zaznaczyć kilka)
    • kolor sierści
    • długość sierści
    • wielkość psa
    • jest to bez znaczenia
Powrót do serwisu www.ankietydlaciebie.pl