ankieta online
Dogoterapia dziecka upośledzonego w stopniu głębokim
Witam serdecznie. Jestem studentką Pedagogiki Specjalnej UP w Krakowie. Piszę pracę licencjacką na temat dogoterapii. Poniższa ankieta dotyczy dogoterapii jako jednej z form rehabilitacji dziecka upośledzonego w stopniu głębokim. Ankieta skierowana jest do osób prowadzących zajęcia dogoterapeutyczne. Informuję przy tym, że ankieta jet anonimowa, a uzyskane wyniki wykorzystuję tylko do części badawczej pracy. Dziękuję za poświęcony czas.
Jakie warunki lokalowe powinny być spełnione, aby przeprowadzić zajęcia z dogoterapii?
zajęcia mogą odbywać się w zwykłej sali lekcyjnej
zajęcia powinny być przeprowadzone w dobrze zaopatrzonej sali w sprzęt rehabilitacyjny, różnorakie środki dydaktyczne
zajęcia z dogoterapii mogą odbywać się na świeżym powietrzu
Na jaką sferę Pana/Pani zdaniem dogoterapia działa najskuteczniej?
sfera emocjonalna
sfera społeczna
sfera intelektualna
sfera fizyczna
Z której z form dogoterapii najczęściej Pan/Pani korzysta podczas prowadzenia zajęć z dziećmi upośledzonymi w stopniu głębokim?
asystentura z psem
edukacja z psem
terapia z psem
Która z wyżej wymienionych form zajęć dogoterapii jest Pana/Pani zdaniem najbardziej efektywna w terapii dziecka upośledzonego w stopniu głębokim?
asystentura z psem
edukacja z psem
terapia z psem
Jak często Pana/Pani zdaniem takie dziecko powinno korzystać z dogoterapii, aby uzyskać pożądane efekty?
raz w miesiącu
dwa razy w miesiącu
raz w tygodniu
dwa razy w tygodniu
częściej niż dwa razy w tygodniu
A jak długo Pana/Pani zdaniem takie dziecko powinno uczęszczać na terapię, aby można było zaobserwować jej skuteczność?
miesiąc
trzy miesiące
pół roku
rok
zależy od rodzaju zaburzeń
Jakie zmiany zauważył/a Pan/i w zachowaniu dzieci głęboko upośledzonych, uczestniczących w tej formie terapii?
poprawa sprawności motorycznej
zmniejszenie przykurczu mięśniowego
poprawa zdolności werbalnych oraz zmniejszenie wad wymowy
wzmocnienie poczucia własnej wartości
zwiększenie motywacji do wykonywania ćwiczeń
obniżenie agresji
zwiększenie koncentracji uwagi
poprawa komunikacji z innymi osobami
nawiązanie więzi ze światem
Od jakich czynników Pana/Pani zdaniem zależy skuteczność dogoterapii w pracy z dzieckiem upośledzonym w stopniu głębokim? (Proszę zakreślić maksymalnie trzy najistotniejsze Pana/Pani zdaniem odpowiedzi)
obszarów, typów zaburzeń dziecka
wieku dziecka, im wcześniej rozpoczęta terapia tym skuteczność jest wyższa
długości uczestnictwa w terapii
indywidualnych czynników rozwojowych dziecka
formy zajęć stosowanej w dogoterapii
liczby uczestników w zajęciach
pozytywnego nastawienia do zajęć
W jaki sposób rodzice takiego dziecka najczęściej reagują na dogoterapię?
zdecydowanie pozytywnie
raczej pozytywnie
są im obojętne
raczej negatywnie
zdecydowanie negatywnie
W jakich grupach Pana/Pani zdaniem powinny odbywać się zajęcia z dogoterapii aby przyniosły najlepszy rezultat w rehabilitacji dziecka głęboko upośledzonego?
najlepsze efekty uzyskuje się w pracy indywidualnej
optymalna ilość waha się w granicy od 3 do 5 osób
im większa grupa, tym lepsze efekty dogoterapii
Które cechy psa według Pani/ Pana są wyjątkowo ważne w kontakcie z takim dzieckiem? (można zaznaczyć kilka)
kolor sierści
długość sierści
wielkość psa
jest to bez znaczenia
Powrót do serwisu
www.ankietydlaciebie.pl