ankiety online
Kwestionariusz ankiety dla nauczycieli nauczania początkoweg
Szanowni Państwo! Niniejsza ankieta stanowi fragment badań nad zagadnieniem „Realizacja procesu oceniania w klasach I-III w opinii nauczycieli z powiatu białostockiego”. Proszę uprzejmie o pomoc poprzez szczere i wyczerpujące odpowiedzi na poniższe pytania. Badania są anonimowe i będą wykorzystane tylko do celów naukowych.
Ankieta została zakończona.
Płeć?
*
Zaznacz którąś z odpowiedzi dla pytania
ankiety online
wymagane
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
Kobieta
Mężczyzna
Staż pracy w zawodzie?
*
Nie zaznaczono opowiedzi ankiety
ankiety
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
Do 10 lat
Powyżej 10 lat
Obecne miejsce pracy
*
Zaznacz którąś z odpowiedzi dla pytania
ankiety online
wymagane
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
Szkoła państwowa
Szkoła społeczna
Szkoła prywatna
Powiat
*
Nie zaznaczono opowiedzi ankiety
ankiety
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
białostocki
Które z czynności wymienionych poniżej wykonuje Pan(-i) chętnie, a które niechętnie?
*
Bardzo chętnie
Chętnie
Niechętnie
Bardzo niechętnie
Prowadzenie lekcji
Przygotowywanie środków dydaktycznych
Planowanie pracy na rok, semestr, miesiąc, tydzień
Planowanie lekcji (konspekt, dyspozycje)
Sprawdzanie zeszytów i (lub) prac uczniów
Ocenianie uczniów w trakcie lekcji
Ocenianie uczniów na semestr i (lub) koniec roku
Organizowanie i prowadzenie wyjść i (lub) wyjazdów klasowych
Systematyczne prowadzenie dokumentacji (dziennik, arkusze ocen itp.)
Udział w konferencjach, radach pedagogicznych itp.
Prowadzenie zebrań z rodzicami
Wykonywanie dodatkowych prac, typu: apel, dekoracja
Które czynności, należące do obowiązków nauczyciela klas I-III, sprawiają Panu(-i) najwięcej problemów?
*
Zaznacz który z elementów!
Jaki jest najważniejszy wyznacznik dobrej lekcji? Proszę zaznaczyć wybraną odpowiedź
*
Zaznacz którąś z odpowiedzi dla pytania
ankiety online
wymagane
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
Zrealizowanie zaplanowanego materiału
Szybkie tempo pracy
Aktywność wszystkich uczniów
Samodzielność uczniów
Sprawdzenie i ocenienie osiągniętych przez uczniów wyników
Dyscyplina
Kiedy dokonuje Pan(-i) oceny osiągnięć uczniów? Proszę wybrać najczęściej wykorzystywany przez Pana(-ią) moment
*
Nie zaznaczono opowiedzi ankiety
ankiety
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
Pod koniec każdej lekcji
Wtedy, gdy uznam że zasługują na ocenę
Po wykonaniu każdego zadania
Gdy zakończe realizację zaplanowanej partii materiału
Jakie metody i narzędzia są najwłaściwsze do dokonywania oceny osiągnięć ucznia?
*
Zaznacz który z elementów!
Czym posługuje się Pan(-i) przy sprawdzaniu i ocenianiu osiągnięć uczniów? Proszę podkreślić najczęściej wykorzystywany sposób
*
Nie zaznaczono opowiedzi ankiety
ankiety
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
Gotowymi zestawami zadań zamieszczanymi w poradnikach, przewodnikach metodycznych
Zestawami zadań opracowanymi przez Kuratorium, WOM, Ministerstwo
Zestawami zadań (lub pojedynczymi zadaniami) przygotowanymi samodzielnie
Którymś z wyżej wymienionych zestawów i obserwacją ucznia
Nie używam żadnych pomocy, polegam, tylko na obserwacji ucznia
Jakie są korzyści z oceniania?
*
Zaznacz który z elementów!
Gdyby, w ramach lekcji koleżeńskich, miał(a) Pan(-i) ocenić lekcję koleżanki, jakim elementom przypisałby Pan(-i) największą wartość?
*
Zaznacz który z elementów!
Jakie elementy brane są przez Pana(-ią) pod uwagę przy każdorazowej ocenie osiągnięć ucznia?
*
Zawsze
Czasami
Nigdy
Sytuacja domowa ucznia
Wcześniejsze osiągnięcia ucznia
Cechy wykonanego zadania
Sposób wykonania zadania
Poziom zadań wykonanych przez innych uczniów
Wkład pracy
Możliwości intelektualne ucznia
Wskazania programu nauczania
Czy stosuje Pani/Pan w ocenianiu uczniów któreś z poniższych metod?
*
Tak
Nie
Portfolio (metoda analizy prac ucznia)
Adwokat diabła
Skale do samooceny uczniów
Jakie są najważniejsze składniki dobrej oceny?
*
Zaznacz który z elementów!
Jakie funkcje pełni ocenianie?
*
Zaznacz który z elementów!
Na czym polega ocena opisowa?
*
Zaznacz który z elementów!
Które z poniżej wymienianych zalet opisowej metody oceniania uważa Pani/Pan za najważniejsze
*
Nie zaznaczono opowiedzi ankiety
ankiety
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
Umożliwia przekazywanie kompleksowych informacji
Pozwala opisać stopień zaangażowania
Podkreśla rolę informacji zwrotnej
Motywuje uczniów do podejmowania konkretnych zadań
Pozwala uniknąć segregowania
Niweluje rywalizację między uczniami
Jest inna od modelu „kar i nagród”
Proszę wskazać wśród wskazanych poniżej wad oceny opisowej, które są najuciążliwsze
*
Zaznacz którąś z odpowiedzi dla pytania
ankiety online
wymagane
Wymaagane zaznaczenie któregoś pola
Czasochłonność przygotowywania opisów
Niemożność bądź nieumiejętność przekazywania informacji negatywnych
Trudności w indywidualizacji oceny w klasach o dużej liczebności
Brak ugruntowanego języka komunikacji
Brak płynnego przejścia pomiędzy klasą trzecią a czwartą
Ankieta została zakończona.
Powrót do serwisu
www.ankietydlaciebie.pl