ankiety online

Kwestionariusz ankiety dla nauczycieli nauczania początkoweg

Szanowni Państwo! Niniejsza ankieta stanowi fragment badań nad zagadnieniem „Realizacja procesu oceniania w klasach I-III w opinii nauczycieli z powiatu białostockiego”. Proszę uprzejmie o pomoc poprzez szczere i wyczerpujące odpowiedzi na poniższe pytania. Badania są anonimowe i będą wykorzystane tylko do celów naukowych.

Ankieta została zakończona.

  • Płeć?
    *
    • Kobieta
    • Mężczyzna
  • Staż pracy w zawodzie?
    *
    • Do 10 lat
    • Powyżej 10 lat
  • Obecne miejsce pracy
    *
    • Szkoła państwowa
    • Szkoła społeczna
    • Szkoła prywatna
  • Powiat
    *
    • białostocki
  • Które z czynności wymienionych poniżej wykonuje Pan(-i) chętnie, a które niechętnie?
    *
    Bardzo chętnie Chętnie Niechętnie Bardzo niechętnie
    Prowadzenie lekcji
    Przygotowywanie środków dydaktycznych
    Planowanie pracy na rok, semestr, miesiąc, tydzień
    Planowanie lekcji (konspekt, dyspozycje)
    Sprawdzanie zeszytów i (lub) prac uczniów
    Ocenianie uczniów w trakcie lekcji
    Ocenianie uczniów na semestr i (lub) koniec roku
    Organizowanie i prowadzenie wyjść i (lub) wyjazdów klasowych
    Systematyczne prowadzenie dokumentacji (dziennik, arkusze ocen itp.)
    Udział w konferencjach, radach pedagogicznych itp.
    Prowadzenie zebrań z rodzicami
    Wykonywanie dodatkowych prac, typu: apel, dekoracja
  • Które czynności, należące do obowiązków nauczyciela klas I-III, sprawiają Panu(-i) najwięcej problemów?
    *
  • Jaki jest najważniejszy wyznacznik dobrej lekcji? Proszę zaznaczyć wybraną odpowiedź
    *
    • Zrealizowanie zaplanowanego materiału
    • Szybkie tempo pracy
    • Aktywność wszystkich uczniów
    • Samodzielność uczniów
    • Sprawdzenie i ocenienie osiągniętych przez uczniów wyników
    • Dyscyplina
  • Kiedy dokonuje Pan(-i) oceny osiągnięć uczniów? Proszę wybrać najczęściej wykorzystywany przez Pana(-ią) moment
    *
    • Pod koniec każdej lekcji
    • Wtedy, gdy uznam że zasługują na ocenę
    • Po wykonaniu każdego zadania
    • Gdy zakończe realizację zaplanowanej partii materiału
  • Jakie metody i narzędzia są najwłaściwsze do dokonywania oceny osiągnięć ucznia?
    *
  • Czym posługuje się Pan(-i) przy sprawdzaniu i ocenianiu osiągnięć uczniów? Proszę podkreślić najczęściej wykorzystywany sposób
    *
    • Gotowymi zestawami zadań zamieszczanymi w poradnikach, przewodnikach metodycznych
    • Zestawami zadań opracowanymi przez Kuratorium, WOM, Ministerstwo
    • Zestawami zadań (lub pojedynczymi zadaniami) przygotowanymi samodzielnie
    • Którymś z wyżej wymienionych zestawów i obserwacją ucznia
    • Nie używam żadnych pomocy, polegam, tylko na obserwacji ucznia
  • Jakie są korzyści z oceniania?
    *
  • Gdyby, w ramach lekcji koleżeńskich, miał(a) Pan(-i) ocenić lekcję koleżanki, jakim elementom przypisałby Pan(-i) największą wartość?
    *
  • Jakie elementy brane są przez Pana(-ią) pod uwagę przy każdorazowej ocenie osiągnięć ucznia?
    *
    Zawsze Czasami Nigdy
    Sytuacja domowa ucznia
    Wcześniejsze osiągnięcia ucznia
    Cechy wykonanego zadania
    Sposób wykonania zadania
    Poziom zadań wykonanych przez innych uczniów
    Wkład pracy
    Możliwości intelektualne ucznia
    Wskazania programu nauczania
  • Czy stosuje Pani/Pan w ocenianiu uczniów któreś z poniższych metod?
    *
    Tak Nie
    Portfolio (metoda analizy prac ucznia)
    Adwokat diabła
    Skale do samooceny uczniów
  • Jakie są najważniejsze składniki dobrej oceny?
    *
  • Jakie funkcje pełni ocenianie?
    *
  • Na czym polega ocena opisowa?
    *
  • Które z poniżej wymienianych zalet opisowej metody oceniania uważa Pani/Pan za najważniejsze
    *
    • Umożliwia przekazywanie kompleksowych informacji
    • Pozwala opisać stopień zaangażowania
    • Podkreśla rolę informacji zwrotnej
    • Motywuje uczniów do podejmowania konkretnych zadań
    • Pozwala uniknąć segregowania
    • Niweluje rywalizację między uczniami
    • Jest inna od modelu „kar i nagród”
  • Proszę wskazać wśród wskazanych poniżej wad oceny opisowej, które są najuciążliwsze
    *
    • Czasochłonność przygotowywania opisów
    • Niemożność bądź nieumiejętność przekazywania informacji negatywnych
    • Trudności w indywidualizacji oceny w klasach o dużej liczebności
    • Brak ugruntowanego języka komunikacji
    • Brak płynnego przejścia pomiędzy klasą trzecią a czwartą

Ankieta została zakończona.

Powrót do serwisu www.ankietydlaciebie.pl