Ankiety Internetowe, Kwestionariusze Internetowe oraz Statystyki Ankiet, Sond i Kwestionariuszy w AnkietyDlaCiebie.pl

23 grudnia 2009

Ankiety telefoniczne – podstawowe cechy

Filed under: ankiety,statystyka — Tagi: , — ankietydlaciebie @ 00:31

Jednym ze sposobów zbierania informacji jest przegląd telefoniczny. Polega on na rozmowie telefonicznej, w trakcie której przepytywany był respondent.

Oto ich wybrane cechy:

  • użycie tego typu wywiadów zachęca osoby ankietowane do odpowiedzi, przyśpiesza tempo odpowiedzi
  • przeprowadzane wywiady mogą zwiększać rozumienie pytań przy odpowiadaniu respondentom
  • łatwo obliczyć koszt całkowity akcji, zależna od kosztów połączeń lokalnych
  • bardzo dobre przy przy dużych narodach
  • dobre przy badaniu preferencji respondenta ( np. ktoś może woleć rozmawiać z kobietą, a nie z mężczyzną )
  • nie mogą być użyte przy nie dzwiękowych informacjach ( grafiki, prezentacje, smak/zapach )
  • nie możliwe do przeprowadzenia w regionach gdzie posiadanie telefonu jest rzadkie ( obszary wiejskie )
  • trzy typy przeglądu telefonicznego
    • tradycyjne wywiady telefoniczne
    • z asystą komputera podczas wybierani numeru
    • z asystą komputera podczas przeprowadzania ankiety telefonicznej

1 komentarz »

  1. Dużo pieniędzy może zejść na takie dzwonienie po ankieterach, to ja już wolę ankiety internetowe.

    Komentarz by endrju — 10 stycznia 2010 @ 10:26

Kanał RSS z komentarzami do tego wpisu. TrackBack URL

Dodaj komentarz

Ankiety Internetowe, kwestionariusze internetowe oraz generator ankiet internetowych.
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2009 Ankiety dla Ciebie