ankiety

Ankieta nt. budżetowania - Kamila Gniadecka

Zwracam się z uprzejmą prośbą o poświęcenie kilku minut na wypełnienie anonimowego kwestionariusza, dotyczącego budżetowania w przedsiębiorstwie. Otrzymane wyniki posłużą do napisania pracy licencjackiej na temat: „Wdrażanie budżetowania jako narzędzia pracy w procesie controlingu”.

Ankieta została zakończona.

  • Jakie były przyczyny wprowadzania procesu budżetowania w Państwa przedsiębiorstwie ?
    • brak szczegółowych informacji dotyczących uzyskiwanych dochodów
    • brak szczegółowych informacji dotyczących wielkości wytwarzanych zysków
    • brak szczegółowych informacji dotyczących poniesionych kosztów
    • brak szczegółowych informacji w opracowywaniu kosztorysów związanych z inwestycjami
    • brak szczegółowych informacji dotyczących poziomu posiadanego kapitału
  • Kto był odpowiedzialny za wdrażanie budżetowania:
    • osoba występująca na stanowisku specjalisty ds. controllingu
    • osoba pełniąca funkcję kierowniczą w przedsiębiorstwie
    • główny księgowy
    • dyrektor finansowy
    • inna pełniona funkcja - proszę zaznaczyć pole poniżej i wpisać jaka to osoba
  • Jaki rodzaj budżetowania wprowadzono w Państwa przedsiębiorstwie ?
    • odgórne, opracowywane przez kierowników najczęściej w małych przedsiębiorstwach
    • oddolne, opracowywane przez cały sztab menedżerów i pracowników
    • przyrostowe, opierające się o wiadomości znajdujące się we wcześniejszych budżetach
    • tzw. „od zera”
  • Ile czasu trwał proces wdrażania budżetu ?
    • miesiąc
    • kwartał
    • rok
    • powyżej 1 roku
  • Skuteczność tej metody najbardziej sprawdziło się w pozyskiwaniu informacji, głównie w sektorach:
    • posiadania uzyskanych dochodów
    • poniesionych wydatków
    • przybywających środków finansowych
    • planowania wkładów inwestycyjnych
  • Najważniejszą korzyścią z wprowadzania budżetu jest:
    • uzyskiwanie dokładniejszych wiadomości w procesie dokonywania wszelkich decyzji
    • polepszanie płynności finansowej
    • polepszanie rentowności przedsiębiorstwa
    • zwiększanie efektywności funkcjonowania
    • nadzór nad uzyskiwanym zyskiem
    • zmniejszanie wydatków
    • pozytywne nastawienie pracowników
  • Główną barierą wprowadzania budżetowania była:
    • awersja właścicieli
    • niedobór właściwej liczby pracowników
    • niedobór pracowników z odpowiednimi kompetencjami
    • brak odpowiednich metod struktury budżetowej
    • brak potrzeby procesu budżetowania
    • wysokie koszty wdrażania
  • Który etap wdrażania sprawiał najwięcej problemów ?
    • opracowywanie budżetu
    • wdrażanie budżetu
    • sterowanie budżetowe
  • Budżetowanie najbardziej usprawniło działanie sektora zajmującego się:
    • kontrolą
    • informacją
    • koordynacją
    • motywacją
  • Najważniejszym celem wprowadzania budżetowania była:
    • poprawa płynności finansowej
    • kontrola zysku
    • redukcja kosztów
    • stabilizacja finansowa
  • Dla jakiego okresu był sporządzany budżet:
    • strategicznego planu rozwoju firmy
    • wewnętrznych wydziałów w przedsiębiorstwie
    • planów wydatków, sprzedaży, itp.
  • Proces budżetowania dotyczył planowania:
    • zbytu wyprodukowanych towarów bądź usług
    • wydatków oraz dochodów upłynnianych wyrobów
    • zadłużeń oraz opłat
    • krótkoterminowych inwestycji
  • Czy w Państwa przedsiębiorstwie opracowywany jest harmonogram sporządzania budżetu ?
    • tak
    • nie
    • nie wiem
  • Efektywność metody budżetowej najbardziej sprawdza się w zapewnianiu przedsiębiorstwu:
    • pomocy w opracowywaniu rocznych projektów dotyczących funkcjonowania firmy
    • dostarczaniu menedżerom wszelkich informacji o planach działania
    • właściwej organizacji pracy wszystkich sektorów znajdujących się wewnątrz organizacji
  • Skuteczność metody budżetowej najbardziej sprawdza się w Państwa przedsiębiorstwie w podejmowaniu decyzji dotyczących:
    • alokacji zasobów finansowych
    • alokacji zasobów niefinansowych
    • przewidywań efektów wszelkich działań
  • Osoba wypełniająca kwestionariusz ankiety:
    • Właściciel (ka)
    • Kierownik (czka)
    • Księgowy (wa)
  • Wielkość przedsiębiorstwa:
    • mikro (mniej niż 10 pracowników)
    • małe (mniej niż 50 pracowników)
    • średnie (mniej niż 250 pracowników)
    • duże (od 250 pracowników)
  • Czas funkcjonowania przedsiębiorstwa:
    • 2 – 5 lat
    • powyżej 5 lat
  • Etap funkcjonowania na rynku:
    • wprowadzenie
    • wzrost
    • stagnacja
    • schyłek

Ankieta została zakończona.

Powrót do serwisu www.ankietydlaciebie.pl