ankiety

PIERWSZA POMOC - BADANIA WŚRÓD MŁODZIEŻY Z LEGIONOWA

„Ocena wiedzy na temat udzielania pierwszej pomocy wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Legionowie” Jestem studentem II roku studiów magisterskich na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym na kierunku Pielęgniarstwo. Niniejsza ankieta posłuży mi do napisania pracy oraz porównania wiedzy uczniów klas gimnazjalnych i licealnych na temat pierwszej pomocy przed medycznej. Charakter ankiety jest dobrowolny i anonimowy. Bardzo dziękuję za wypełnienie ankiety.
  • Czy uczestniczyłeś(aś) kiedykolwiek w zajęciach dotyczących udzielania pierwszej pomocy przed rozpoczęciem nauki w szkole gimnazjalnej/licealnej?:
    *
    • TAK
    • NIE
  • Czy podczas nauki w szkole w ramach jakichkolwiek zajęć organizowanych na terenie placówki nauczano Ciebie udzielania pierwszej pomocy?:
    *
    • TAK
    • NIE
  • Jeśli TAK, to czy zajęcia te odbywały się w ramach:
    • zajęć teoretycznych
    • zajęć praktycznych
    • imprez okolicznościowych
    • dodatkowego kursu organizowanego przez placówkę oświatową
    • inne
  • Jeśli w pytaniu 3. zaznaczyłeś/aś odpowiedz "inne" proszę podaj nazwę zajęć:
  • Czy w ramach, któregoś z przedmiotów realizowanych podczas nauki w gimnazjum/liceum omawiane są techniki i czynności związane z podstawową pierwszą pomocą?
    *
    • Tak, są omawiane
    • Nie, nie są omawiane
    • Nie spotkałem się jeszcze z tymi zagadnieniami podczas nauki w szkole
  • Jeśli w pytaniu 5. zaznaczyłeś/aś odpowiedz "tak, są omawiane" proszę podaj nazwę przedmiotu, na którym spotkałeś się z tematyka pierwszej pomocy:
  • Czy według Ciebie uczniowie klas ponadpodstawowych powinni podczas swojej nauki w gimnazjum/liceum przechodzić obowiązkowy kurs z zakresu udzielania podstawowej pierwszej pomocy?:
    *
    • Tak, wszyscy bez wyjątku
    • Tak, ale tylko uczniowie wybranych klas
    • Kurs pierwszej pomocy, nie powinien być obowiązkowy
  • Czy według Ciebie zajęcia z zakresu udzielania pierwszej pomocy na zajęciach w klasach gimnazjalnych/licealnych powinny odbywać się w formie:
    *
    • Teoretycznej (tylko teoria)
    • praktycznej (tylko ćwiczenia w udzielaniu pierwszej pomocy)
    • teoretyczno-praktycznej (teoria i ćwiczenia w udzielaniu pierwszej pomocy)
    • nie powinny odbywać się wcale
  • Jak sprawdzisz stan przytomności poszkodowanego?:
    *
    • obserwując czy się nie rusza
    • podchodząc blisko, głośno pytając czy słyszy, potrącając za rękę
    • obserwując czy otwiera oczy
    • sprawdzając czy odpowie na pytanie
  • Czy kiedykolwiek byłeś(aś) w sytuacji, w której należało udzielić innej osobie pierwszej pomocy?
    *
    • TAK
    • NIE
  • Jeśli TAK, to czy dzięki posiadanych wiadomościach w tym zakresie wiedziałeś(aś), jakie środki należy podjąć aby pomóc poszkodowanej osobie?
    • tak, potrafiłem w pełni pomóc poszkodowanemu
    • nie byłem pewny jak należy się zachować
    • nie wiedziałem co zrobić
    • wiedziałem co zrobić, ale strach mnie zupełnie sparaliżował
  • Czy wiesz czym jest łańcuch przeżycia?
    *
    • TAK
    • NIE
  • Jeśli wiesz czym jest łańcuch przeżycia proszę wybrać zestaw poprawnych ogniw łańcucha przeżycia (w poprawnej kolejności):
    • wczesna reakcja, wczesna resuscytacja, wczesna defibrylacja, wczesna opieka medyczna
    • wczesna resuscytacja, wczesna reakcja, wczesna opieka medyczna, wczesna defibrylacja
    • wczesna defibrylacja, wczesna opieka medyczna, wczesna reakcja, wczesna resuscytacja
    • wczesna opieka medyczna, wczesna reakcja, wczesna resuscytacja, wczesna defibrylacja
  • Kiedy należy rozpocząć resuscytację krążeniowo - oddechową (RKO) u nieprzytomnego człowieka?
    *
    • gdy przestanie oddychać
    • gdy nie wyczuwamy tętna na tętnicy promieniowej
    • gdy nie oddycha i po stwierdzeniu braku tętna na tętnicy szyjne
    • już, gdy oddech jest słaby, niewydolny
  • Czy wiesz ile oddechów i ile uciśnięć klatki piersiowej trzeba wykonać podczas resuscytacji krążeniowo – oddechowej?:
    *
    • 30 uciśnięć / 2 oddechy
    • 1 oddech / 5 uciśnięć
    • 40 uciśnięć / 4 oddechy
    • 2 oddechy / 20 uciśnięć
  • Jaka powinna być prawidłowa częstotliwość ucisków klatki piersiowej wykonywanych podczas 1 minuty:
    *
    • 60 - 80 ucisków / minutę
    • 100 - 110 ucisków / minutę
    • 130 - 150 ucisków / minutę
    • powyżej 150 ucisków / minutę
  • Poszkodowany nie reaguje, krzyknęłaś/ąłeś: Pomocy! – jakie będzie Twoje kolejne działanie?
    *
    • wezwanie pogotowia
    • udrożnienie dróg oddechowych
    • sprawdzenie tętna
    • uciśnięcia klatki piersiowej
  • Czy wiesz czym jest urządzenie AED?
    *
    • TAK
    • NIE
  • Jeśli TAK proszę powiedzieć gdzie spotkałeś(aś) się tym urządzeniem (proszę zaznaczyć maksymalnie 3 odpowiedzi)
    • kino
    • teatr
    • szkoła
    • muzeum
    • urząd miasta
    • bank
    • sklep
    • stacja metra
    • poczta
  • Czy korzystałeś z urządzenia AED?
    *
    • TAK
    • NIE
  • Jeśli TAK, czy bez problemu poradziłeś/aś sobie z działaniem i funkcjami tego urządzenia:
    • działanie i funkcje są bardzo proste
    • miałem/am problemy, ale szybko sobie poradziłem/am
    • potrzebowałem/am pomocy osoby trzeciej
    • nie poradziłem/am sobie z urządzeniem
  • Numer na pogotowie ratunkowe to:
    *
    • 997
    • 998
    • 999
    • 986
  • Jakie informacje (najważniejsze) przekażesz podczas powiadamiania dyspozytora pogotowia ratunkowego, znajdując się na miejscu wypadku: (proszę zaznaczyć max 3 odpowiedzi)
    *
    • gdzie się znajduję
    • kto jest poszkodowany
    • czy podjęte są czynności ratunkowe
    • jak sie nazywam
    • w jakim wieku są poszkodowani
    • ile jest osób poszkodowanych
    • jakich urazów doznali poszkodowani
    • z jakiego numeru dzwonię
  • Do kogo należy obowiązek prawny udzielenia pierwszej pomocy na miejscu zdarzenia (wypadku)?
    *
    • do osób posiadających odpowiednie przeszkolenie
    • do wykwalifikowanych służb ratowniczych,
    • do każdego świadka takiego zdarzenia
    • wyłącznie do „medyków” (lekarzy, pielęgniarek, ratowników etc.…).
  • Twój kolega miał napad padaczki - co robisz?
    *
    • wzywasz pogotowie i czekasz
    • zabezpieczasz głowę i drogi oddechowe, obserwujesz oddech,
    • zabezpieczasz język, wkładając miedzy zęby np. zwiniętą chusteczkę
    • Silnie przytrzymujesz całe ciało podczas drgawek
  • Czynności reanimacyjne przerywane są wówczas, gdy:
    *
    • poszkodowany odzyska przytomność,
    • dojdzie do złamania żeber
    • gdy czynności po dłuższym czasie nie przynoszą rezultatów
    • na miejsce zdarzenia przyjedzie zespół ratunkowy
  • Do której klasy chodzisz?
    *
    • klasa I
    • klasa II
    • klasa III
    • GIMNAZJUM
    • LICEUM
  • Proszę podaj swój wiek [w latach]
    *
  • PŁEĆ
    *
    • KOBIETA
    • MĘŻCZYZNA
Powrót do serwisu www.ankietydlaciebie.pl