ankieta online

Rola i znaczenie systemu przepustkowego

Jestem studentką III roku pedagogiki resocjalizacyjnej na licencjackich studiach zaocznych. Piszę pracę licencjacką na temat roli przepustek więziennych. Kwestionariusz ankiety jest anonimowy, a otrzymane wyniki zostaną wykorzystane jedynie w zestawieniu zbiorczym, w celach naukowych.

Ankieta została zakończona.

  • Płeć:
    • Kobieta
    • Mężczyzna
  • Proszę podać swój wiek
  • Proszę podać wiek osoby przebywającej w zakładzie karnym
  • Proszę podać stopień pokrewieństwa jaki łączy Panią/ Pana z osobą przebywającą lub która odbyła karę w zakładzie karnym
  • Jaki jest aktualny/ czy był wyrok osoby, która przebywa w zakładzie karnym
  • Za jakie przestępstwo osoba ta odbywa/odbywała karę pozbawienia wolności?
    • Przeciwko zdrowiu i życiu
    • Przeciwko mieniu ( kradzieże, włamania itp.)
    • Przeciwko nietykalności cielesnej
    • Przeciwko rodzinie i opiece (alimenty itp.)
    • Przestępstwo o przeciwdziałaniu narkomanii
    • Inne
  • Czy osoba przebywająca w zakładzie karnym korzysta/korzystała z możliwości przepustki?
    • Tak
    • Nie
  • Z jakiego rodzaju przepustek osoba ta korzysta/korzystała jeśli skazany nie korzystał z przepustek proszę zaznaczyć tą która jest Pani/ Panu znana:
    • Systemowe
    • Nagrodowe
    • Zadaniowe
    • Losowe
  • Skąd Pani/Pana dowiedział się o systemie przepustkowym
    • Dyrektora zakładu karnego/aresztu śledczego
    • Wychowawcy
    • Funkcjonariuszy służby więziennej
    • Skazanych
    • Rodziny
    • Znajomych
    • Internetu
    • Pracowników instytucji pomocowych
  • Czy posiadacie lub planujecie Państwo wspólne dzieci
    • Nie mamy wspólnych dzieci
    • Posiadamy wspólne dzieci
    • Planujemy wspólne dzieci
    • Partner posiada dzieci z wcześniejszych związków
  • Czy według Pani/Pana przepustka daje możliwość utrzymania pozytywnych relacji rodzinnych?
    • Tak, ponieważ daj możliwość skazanemu i jego najbliższym wykorzystanie tego czasu na zacieśnienie zerwanych więzi emocjonalnych
    • Tak, ponieważ obecność ojca w domu wpływa dobrze na dzieci i poprawiają się między nami relacje
    • Nie, ponieważ po każdej przepustce skazany musi wracać do zakładu karnego i momenty pożegnania z rodziną zaburzają jej i jego funkcjonowanie
    • Nie, ponieważ trudno jest na nowo odbudowywać wspólne relacje
    • Nie mam zdania
  • Z kim najczęściej według Pani/ Pana osoba skazana utrzymuje kontakty podczas przebywania na wolności?
    Nigdy Rzadko Trudno powiedzieć Często Zawsze
    Żona/konkubina
    Dzieci
    Rodzeństwo
    Koledzy
  • Z jakimi trudnościami spotyka się według Pani/Pan w codziennym życiu rodzina skazanego w sytuacji, gdy osadzony przebywa/przebywała w zakładzie karnym oraz jeżeli korzysta/korzystała z przepustki, kiedy wychodzi/wychodziła na wolność. (w tym pytaniu można
    • Utrata źródło dochodu
    • Utrata poczucia bezpieczeństwa i stabilizacji
    • Odwrócenie się bliskiej rodziny, przyjaciół
    • Brak wsparcia również w instytucjach świadczących pomoc
    • Trudności w wychowaniu dzieci
    • Dzieci nie słuchają się, gorzej się uczą, wagarują
    • Dzieci są wytykane przez rówieśników
    • Nie radzenie se emocjonalnie w momentach kiedy z przepustki osoba skazana wraca do zakładu karnego
  • Jak według Pani/ Pan radzi sobie rodzina skazanego z tą sytuacją kiedy jest on na wolności, a chwilą gdy wraca do zakładu karnego?
    • Korzystają z pomocy psychologicznej
    • Korzystają z pomocy i wsparcia rodziny
    • Korzystają z pomocy wsparcia przyjaciół, znajomych
    • Nie radzą sobie w tej sytuacji
  • Jak najczęściej według Pani/Pana spędza swój czas osoba skazana przebywając na przepustce?
  • Czy w czasie przepustki według Pani/Pana skazani podejmują starania związane z:
    • Podjęciem starania o uzyskanie zatrudnienia po zwolnieniu
    • Podjęciem starania o zapewnienie miejsca zamieszkania
    • Nawiązaniem kontaktu z kuratorem w celu uzyskania pomocy w realizacji nałożonych zadań
    • Nawiązaniem/ zacieśnienie więzi rodzinnej
    • Nie podejmują żadnych działań
  • Co czuje według Pani/ Pan skazany w sytuacji, gdy ma świadomość, że otrzymał przepustkę?
    • Radość
    • Wolność
    • Niepokój
    • Przerażenie
    • Bezpieczeństwo
    • Obojętność
    • Samotność
    • Strach
    • Niepewność
  • Czy według Pana przepustka pomaga w przygotowaniu się skazanego do ponownego życia na wolności?
    • Nie, ponieważ skazany często nie radzi sobie z problemami jakim spotyka się na wolności, a w zakładzie karnym nie otrzymuje pomocy i wsparcia od pers
    • Nie, ponieważ nie pomaga osobom skazanym wrócić do poprawnego funkcjonowanie w społeczeństwie
    • Tak, ponieważ przepustka daje możliwość sprawdzenia i oceny trudności jakie czekają na skazanego na wolności
    • Tak, ponieważ wtedy jest możliwość poprawienia jakość życia rodzinnego i potrzymania więzi rodzinnej
    • Nie mam zdania
  • Co według Pani/Pana czuje osoba skazana, gdy zamyka się za nią brama więzienna po powrocie z przepustki do zakładu karnego?
    • Bezpieczeństwo
    • Bezsilność
    • Gniew
    • Nadzieję
    • Niepokój
    • Obojętność
    • Pustkę
    • Samotność
    • Tęsknotę
  • Czy przebywanie na przepustce według Pani/Pana utrudnia skazanemu funkcjonowanie w izolacji więziennej?
  • Od kogo Pani/Pana zdaniem zależy, czy skazany korzystający z przepustek nie popełni po raz kolejny czynu przestępczego?
    • Całego społeczeństwa
    • Programów resocjalizacjach realizowanych w zakładach karnych
    • Rodziny
    • Przyjaciół i znajomych
    • Samego skazanego
    • Wychowawców w więzieniu
  • System przepustkowy Pani/Pana zdaniem jest:
    • Formą zapobiegania przystosowania się skazanych do warunków panujących w zakładzie karnym
    • Elementem wspomagającym proces resocjalizacji poprzez zwiększenie motywacji skazanego w zachowaniu samokontroli
    • Czasowym opuszczeniem zakładu karnego przez skazanego za zezwoleniem
  • W jaki sposób Pani/Pana zdaniem przepustka wspomaga proces resocjalizacji?
    • Umożliwia skazanemu sprawdzenie samokontroli w warunkach wolnościowych
    • Przygotowuje do opuszczenia zakładu karnego i do życia na wolności
    • Umożliwia zapobieganie syndromu „wyuczonej bezradności"
    • Umożliwia podtrzymanie więzi rodzinnych
  • Jaki według Pana zasadniczy cel przepustka spełnia najlepiej?
    • Zmniejsza skutki uwięzienia skazanych
    • Minimalizuje różnice życia w izolacji więziennej, a życiem na wolności
    • Podtrzymuje i odbudowuje relacje z najbliższymi, krewnymi i społecznością poza więzienną
    • Przygotowuje skazanego do readaptacji społecznej
  • Jakiej zmiany oczekuje Pani/Pan od systemu przepustkowego?

Ankieta została zakończona.

Powrót do serwisu www.ankietydlaciebie.pl