ankieta online

Pedagogika zabawy - opinia nauczycieli

Szanowni Państwo! Uprzejmie proszę o wypełnienie poniższej ankiety, której wyniki posłużą mi do napisania pracy magisterskiej. Tematem pracy są „Metody pedagogiki zabawy realizowane w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli”. Wszystkie pytania mają formę zamkniętą, co umożliwi Państwu szybkie udzielenie odpowiedzi. Bardzo proszę o szczere odpowiedzi. Ankieta jest całkowicie anonimowa i służy jedynie do celów naukowych.
  • Płeć
    *
    • Kobieta
    • Mężczyzna
  • Wiek
    *
    • 24-30 lat
    • 31-37 lat
    • 38-44 lata
    • 45-51 lat
    • Powyżej 51 lat
  • Wykształcenie
    *
    • Wyższe zawodowe z przygotowaniem pedagogicznym
    • Zawodowe bez przygotowania pedagogicznego
    • Licencjat
    • Studium nauczycielskie
  • Stopień awansu zawodowego
    *
    • Stażysta
    • Kontraktowy
    • Mianowany
    • Dyplomowany
  • Przedszkole, w którym Pan/Pani pracuje jest placówką
    *
    • Państwową
    • Prywatną
  • Gdzie znajduje się przedszkole, w którym Pan/Pani pracuje?
    *
    • Wieś
    • Miasto
  • W jakiej grupie wiekowej prowadzi Pan/Pani zajęcia?
    *
    • 3-latki
    • 4-latki
    • 5-latki
    • 6-latki
    • Grupy mieszane
  • Ile dzieci uczęszcza do grupy, w której prowadzi Pan/Pani zajęcia?
    *
    • Do 15 dzieci
    • 16-20 dzieci
    • 21-25 dzieci
    • Powyżej 25 dzieci
  • Czy lubi Pan/Pani prowadzić zajęcia w formie zabawy lub z zastosowaniem gier?
    *
    • Zdecydowanie tak
    • Tak
    • Trudno powiedzieć
    • Nie
    • Zdecydowanie nie
  • W jakim stopniu zna Pan/Pani zabawy i gry dla dzieci
    *
    • Bardzo dobrym
    • Dobrym
    • Zadowalającym
    • Niskim
    • Bardzo niskim
  • W jakim stopniu uczestniczy Pan/Pani w zajęciach z dziećmi?
    *
    • Zawsze
    • Czasami
    • Tylko na wyraźną prośbę dzieci
    • Nigdy
  • Jakie metody i środki dydaktyczne, stosowane przez Panią, zwiększają wszechstronną aktywność dzieci w przedszkolu?
    *
  • Jakie funkcje zabawy Pana/Pani zdaniem są najistotniejsze w rozwoju dziecka? (wybierz 3 funkcje)
    *
    • Kompensacyjna
    • Kształcąca
    • Przygotowawcza i diagnostyczna
    • Wychowawcza
    • Wyrównawcza
    • Terapeutyczna
  • Jaki rodzaj zabawy jest przez Pana/Panią najczęściej stosowany?
    *
    • Dydaktyczna
    • Konstrukcyjna
    • Ruchowa
    • Tematyczna
    • Manipulacyjna
  • Jak ocenia Pani nasilenie poszczególnych zachowań względem zabaw i zabawek u dzieci?
    *
    Bardzo duże Duże Średnie Małe Bardzo małe
    Samodzielność w wyborze zabawki/rekwizytu
    Samodzielność w wyborze rodzaju zabawy
    Branie do rąk tylko tych zabawek, które są w zasięgu pola widzenia dziecka
    Szybka utrata zainteresowania wybraną zabawką/przedmiotem
    Niespecyficzna manipulacja
    Brak wiedzy jak bawić się zabawkami
    Logiczne łączenie zdarzeń w zabawie tematycznej
    W zabawie tematycznej rozwijanie jej tematu do 5 zdarzeń logicznie powiązanych ze sobą
  • Jakie najczęściej podejmuje Pani działania wspierające dzieci w nauce zabawy z wykorzystaniem zabawek?
    *
    • Od czasu do czasu zmieniam zabawki
    • Wykorzystuję te zabawki, co do których dzieci wykazały już jakieś zainteresowanie
    • Rozmieszczam w sali zabawki w taki sposób by dzieci miały do nich łatwy dostęp
    • Wykorzystuję zabawki, które przy minimalnym wysiłku dają maksymalny efekt
  • Które z podanych czynności, wykorzystywanych w nauce z dziećmi stosuje Pani w swojej pracy?
    *
    • Wykorzystywanie wielu sytuacji wspólnej zabawy zabawkami
    • Wybieranie niewielkiej liczby przedmiotów
    • Używanie wskazówki, gestu wraz ze słowem w celu pomocy dzieciom w identyfikacji zabawki
    • Obserwacja dzieci w trakcie manipulacji zabawką
    • Chwalenie dzieci za próby zabawy zabawką
    • Pokazywanie dziecku nowych, innych sposobów zabawy danym przedmiotem
    • Wprowadzenie nowych, stanowiących większe wyzwanie zabawek
    • Nie stosuję powyższych czynności, gdyż dzieci w mojej grupie dobrze sobie radzą w posługiwaniu się większością zabawek
  • Jakie cele zabawy są Pana/Pani zdaniem najistotniejsze? (wybierz 3 cele)
    *
    • Integracja w grupie rówieśniczej
    • Kształtowanie postawy odpowiedzialności
    • Kształtowanie właściwych zachowani i nawyków
    • Rozwijanie aktywności umysłowej
    • Rozwijanie wyobraźni
    • Stymulowanie procesów poznawczych
    • Stymulacja rozwoju emocjonalnego i społecznego
    • Uczenie „zdrowej” rywalizacji
    • Ułatwienie przyswajania wiedzy
    • Ułatwienie wyrażania i poznawania siebie
    • Wpajanie pewnych zachowani i nawyków
    • Wspomaganie procesu kształcenia
  • Jakie rodzaje zabaw i w jakim stopniu preferują dzieci w Pani grupie?
    *
    W najwyższym stopniu W dużym stopniu W średnim stopniu W małym stopniu W najniższym stopniu
    Zabawy konstrukcyjne
    Zabawy mobilne
    Zabawy naturalne (np. groch, kasza)
    Zabawy manipulacyjne
    Zabawy rozwijające myślenie
    Zabawy rozwijające sprawność percepcyjną i dotykową
    Zabawy zachęcające do współpracy (np. warcaby, karty, domino)
    Inne rodzaje zabaw
  • W jaki sposób motywuje Pan/Pani dzieci do udziału w zabawach?
    *
    • Atrakcyjnym doborem zabawy
    • Dokładnym objaśnieniem zasad zabawy
    • Okazją do „zdrowej” rywalizacji
    • Osobistym udziałem w zabawach
    • Tworzeniem radosnej atmosfery
    • Zaspokajaniem potrzeby ruchu dzieci
    • Lubią się bawić, wiec nie potrzebują żadnej motywacji
  • Jakie rodzaje zabawek wykorzystuje Pani w pracy edukacyjno-wychowawczej z dziećmi?
    *
    Często Rzadko Wcale
    Zabawy konstrukcyjne
    Zabawy mobilne
    Zabawy naturalne (np. groch, kasza)
    Zabawy manipulacyjne
    Zabawy rozwijające myślenie
    Zabawy rozwijające sprawność percepcyjną i dotykową
    Zabawy zachęcające do współpracy (np. warcaby, karty, domino)
    Inne rodzaje zabaw
  • Jakie Pana/Pani zdaniem są skutki braku zabawy? (wybierz 3 skutki)
    *
    • Brak integracji z grupą
    • Brak uczucia radości
    • Brak rozwoju wyobraźni i kreatywności
    • Brak spontaniczności
    • Mniejsza odporność na stres
    • Niskie poczucie własnej wartości
    • Trudności w nawiązywaniu kontaktów
    • Uczucie nudy
    • Zaburzony rozwój motoryczny, poznawczy i emocjonalny
    • Zniechęcenie do podejmowania wysiłku umysłowego
  • Jakie Pan/Pani posiada kompetencje z zakresu zabawy?
    *
    • Bardzo szerokie
    • Szerokie
    • Przeciętne
    • Wąskie
    • Bardzo wąskie
  • Czy uwzględnia Pani w swojej pracy wnioski wynikające z różnych działań oceniających
    *
    Tak Nie
    Nadzór pedagogiczny
    Monitorowanie działań opiekuńczych
    Monitorowanie działań wychowawczo-dydaktycznych
Powrót do serwisu www.ankietydlaciebie.pl